0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Trevligt med lite bilder, tack.Du har gjort en grej på anslutningen mot solfångaren (utloppet på cirkulationspumpen)Är det en avluftning?Hälsningar Vedeldare
Mycket trevligt tråd det här...ser fram emot din loggningssida...den kommer att få många besök av mig
Hemma inkasserades 6,5 kWh idag, vilket är mer än hälften av vårt varmvattenbehov. Det var 49 grader varmt i tanken när jag kom hem. Och ändå hade min sambo varit hemma hela dagen...Jag tror på ca 30% varmvattentäckning i januari.När vi kommer fram i mars så kopplar jag över diskmaskinen på varmvatten igen.Fördelen med solfångare är att solen är en motvikt till att går åt mycket energi vid kallt väder, det är ofta klar himmel då. MVH/Gano
Citat från: gano skrivet 23 januari 2007, 21:31:39Hemma inkasserades 6,5 kWh idag, vilket är mer än hälften av vårt varmvattenbehov. Det var 49 grader varmt i tanken när jag kom hem. Och ändå hade min sambo varit hemma hela dagen...Jag tror på ca 30% varmvattentäckning i januari.När vi kommer fram i mars så kopplar jag över diskmaskinen på varmvatten igen.Fördelen med solfångare är att solen är en motvikt till att går åt mycket energi vid kallt väder, det är ofta klar himmel då. MVH/GanoHej min fråga hur varmt får du som max i toppen på fångarna då det är vinter går dom över 55-60grader i nerladdning ?