0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag bygger till huset med 42 m2. 117 blir 159 m2.Jag har frånluftssystem idag utan återvinning. Då jag förmodligen måste komplettera ventilationen samt att jag är lite orolig att min Diplomat 6:a kan bli lite klen så sneglar jag på att komplettera med Vent.Är det någon som vet vad den kostar samt om det finns annat fabrikat än thermia för en billigare peng. Om jag förstår det rätt är den en helt fristående system utanför ordinarie värmepump.
Fml?
Förklara för ett pucko: FML = Från Lufts Modul? Fläkt Modul? Familjen Martinssons luftkuddar? Innebär det (1:a alternativet alltså) att dämparen ska sitta i närheten av av själva Thermia Vent-modulen?
Innebär det (1:a alternativet alltså) att dämparen ska sitta i närheten av av själva Thermia Vent-modulen?
Citat från: CalleKula skrivet 18 januari 2007, 13:24:35Förklara för ett pucko: FML = Från Lufts Modul? Fläkt Modul? Familjen Martinssons luftkuddar? Innebär det (1:a alternativet alltså) att dämparen ska sitta i närheten av av själva Thermia Vent-modulen?FML = Från Lufts Modul, är Nibes benämning på deras motsvarighet till Thermia Vent och har väl blivit en del av fikonspråket på forumet.
Så om jag fattat det här rätt: Ljuddämpare ska inte sättas intill varje ventil/don? EN dämpare bör sättas så nära Thermia Vent:en som det är praktiskt möjligt? Thumbsup Jag har gott om utrymme på vinden (taklutning ca 27-33 grader, 1-plansvilla), så jag har egentligen inga begränsningar om vart den får plats.