0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för ditt svar!!Eftersom jag är rätt lost inom VVS så har jag några följdfrågor:"Justera in flödet med strypning på de enskilda radiatorerna."Jag gissar att man ersätter termostaten på radiatorn med en manuell pryttel istället, eller brukar det finnas det nån strypning som jag inte hittat än?MMA-termostater sitter det på radiatorerna, hittade just "Handratt ENH" på MMAs website, är det en bunt sådana som jag behöver köpa in?http://www.mma.se/sv/flik/02/enh_nhn.pdf"mät tempen på vattnet till och från radiatorerna vattnet ut från radiatorn skall vara ca:7ºC lägre än det som kommer in."Finns det någon välbeprövad mätapparat modell "billig och fungerande" på Classe/Jula/Teknikmagasinet?Rekommenderad placering av mätpunkter?Jag gräver vidare i forumet..../Johannes
"Med "Du kan köra med en handratt också, det funkar lika bra." så gissar jag att du menar just EN handratt och att jag inte behöver en till varje radiator, korrekt?
Hej hoppar på tråden!jag ha enrörs system med 8 raddar jag tror jag vet hur kopplet går det märks på kancken när värmen släpps på, nu är det så att en radd vägrar bli varm hur jag än vridit på det jag har en termostatratt Termorett och en ny vinkelventil för densamma istället för en kran, på denna ventilen sitter den en grå plast ring med två spår somm justeras med en grå plastnyckel, är det nån som vet hur denna justermutter ska stå och hur ska den justeras?Min enda strypventil jag hittat sitter på vad jag tror är sista placeringen på slingan men där har jag tagit bort radden och satt dit ett 22mm rör emellan jag har ej rört strypningen, åt vilket håll och hur mycket skall det vrdas på denna??Det kan nämnas att alla termostater är öppna och detskiljer väldigt lite på till och retur temp enligt 480in.Tacksam för svar då min son vägrar vara i sitt rum!!