0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Öppna systemet =0bar(e) då e jag med
Är de nå som kommer ner till 0,3 mbar (a) vid vacumsugning?Isånnafall skulle jag vilja veta hur.Har hitils aldrig lyckats med de.1,6 mbar (a) är de lägsta jag nått, och då har jag ett Testo digitalt manometer ställ ochen refco vacumpump från kylma.Stället lämnas in för kalibrering en gång per år och lär ju knappast visa fel.
Testo har haft stora problem med tätningar vid ventilspindlar. har själv bränt mig ett par gånger när tätningen har gått vid fyllning vätska( otrevligt).men det är bara att skicka in stället.vid sista kontrollen av en av mina vacuumpumpar, så sög jag genom TESTON och fick 0,28mbar(a). så visst går det att fixa.mvh ACE.
Citat från: ace skrivet 05 januari 2007, 00:59:57Testo har haft stora problem med tätningar vid ventilspindlar. har själv bränt mig ett par gånger när tätningen har gått vid fyllning vätska( otrevligt).men det är bara att skicka in stället.vid sista kontrollen av en av mina vacuumpumpar, så sög jag genom TESTON och fick 0,28mbar(a). så visst går det att fixa.mvh ACE.Ja men 0,28 mbar(a) hur ser du de med teston, om de nu är Testo 560 du har. Den har ju inte såmånga decimaler, ligger ju från 200 mbar till 0,1 mbar, hur ser du då 0,28 mbar?