0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hade inte tid att läsa genom det men tydligen varierar uppgifterna om olika medeltemperaturer. Själv tycker jag att den uppfattning som media förmedlar reflekterar det som jag själv märkt genom åren och det är att det blir varmare. Speciellt då de senaste åren men jag har märkt att det blivit varmare de senaste 20 åren med undantag för kortare perioder (månader) som varit kallare, eller egentligen kanske det är vad som kan uppfattas normalt. Tycker att tanken att det som vi gör inte påverkar vädret är en aning konstigt men det är möjligt att saker och ting inte är så dramatiska som media vill få det att framstå. Detta är dock enbart min subjektiva uppfattning.
Jag har inte påstått att det vi gör inte påverkar vädret, inte heller den person som jag refererade till, men att det vi gör kanske inte påverkar vädret i den extrema utsträkning som media vill få oss att tro.
En vetenskaps man skulle på denna tid kunna sätta ett samband mellan ökade utsläpp, i form av koldioxid, med en snabbt fallande genomsnitts temperatur. Människan ökade sin förbrukning av ved, befolkningen ökade, svedjebruket breddes ut, uppodlingen tog fart och därigenom ökade koldioxid utsläppen.
Hej, jag har en fråga. Man säger att jorden avger värmestrålning. Nu vet ju alla att värme inte kan sprida sig i ett vacum, så hur går det till?