0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Allt i köket ligger tyvärr på samma fas som tvättmaskinen... Då knäcker man lätt 16 A om man inte själv begränsar sig liite! Men medelvärde för en timme blir väl troligen 16A ändå för annars löser ju säkringen...
Allt i köket ligger tyvärr på samma fas som tvättmaskinen... Då knäcker man lätt 16 A om man inte själv begränsar sig liite! Men medelvärde för en timme blir väl troligen 16A ändå för annars löser ju säkringen...Det där är väl ett enkelt jobb för en elektriker att flytta tvättmaskin till en annna fas eller?Jag har sett till att mina elslukare; tvättmaskin, diskmaskin och torkskåp ligger på var sin fas. Hittills har mina H-säkringar på 16A hållit utan effektvakt...
Ärligt talat så förstår jag inte, varför Vi inte ska ha tillräckligt med el, utan springa elproducenternas ärenden Höjd produktion är lösningen, allt annat är bara skitsnack, om Ni frågar mig Elbehovet kommer att öka, så det är enbart löjligt att försöka spara bort nåt som aldrig kommer att gå. Det verkar dessutom som många sätter Sverige för sig själv, men så är det inte. Sveriges producerad el, säljs till den som vill betala, så enda möjligheten att få tillräckligt med el, är att utbyggnaden tar ordentlig fart över hela Europa...., förresten så gäller det även globalt.mvh humlan.
Lyssnade just på debatt i svt2 om elförsörjningen till bas industrin och då tog Maud O uppdet här med högre debitering för hushåll vissa tider på dygnet så att industrin skulle få elen istället .Hon tyckte att alla sådana förslag var jätte bra.
Hmmm.... Jag får nog sätta dit en timer som sänker innetemp lite dagtid i veckorna. Kan man få lägre eltaxa på nätterna istället så vore det ju helt OK.