0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HeiJeg fikk pumpen min i dag, de fikk bare tid til å montere innedelen, resten blir installert i morgen. Jeg har tatt en titt på den tekniske dokumentasjonen som følger med. Det er interessant å se at spec ser ut til å stemme med den oppgitte effekten på 6kW og 9,1kW maks. Men det er ikke oppgitt maks effekt i spec, kun nominell. Følgende er oppgitt:Navn innedel/utedel: AWYZ14LBC/AOYZ14LBCCooling:-Capacity 4,20kW- Input power 1,02kW- Current 4,5A- COP 4,12Heating:- Capacity 6kW- Input power 1,35kW- Current 5,9AMAX Current:- Cooling 8,5A- Heating 14AResten av info er vekt på kjølemiddel og vekt på inne/utedeler.Ser av ovenstående at man må ha sikring på 16ADet er oppgitt tidligere på forumet at denne pumpen gir bare 8,4kW? maks? og at spesifikasjoner på 9,1kW på nettsider er feil?Etter det jeg kan se så gir 1,35kW*4,44=5,994kWJeg tror derfor at informasjonen som står oppgitt stemmer: pumpa gir maks 9,1kWDet vil være merkelig om man sender ut spesifikasjoner/datablad med pumpen som ikke stemmer....?Jeg regner med at den gamle typen somm gav maks 8,4kW også har en nominell effekt lavere en 6kW?Mer informasjon kommmer når pumpen er i drift. ***********************Jeg nevner også at min onkel kjøpte en ASHA12LC fra General Fujitsu. Denne pumpen har nøyaktig samme spec som ASYA12LC fra Fujitsu General. Min onkel sa at han hadde fått opplyst at General Fujitsu var "Second Brand" og at komponentene var av dårligere kvalitet. Da tok montøren og drog av klisteret det stod General Fujitsu på.....og...under stod det Fujitsu General........Jeg er nå i veldig stor tvil om pumpene fra General er av dårligere kvalitet ? for meg ser det ut til at Fujitsu General holder en pris på 3-4000 kroner høyere av inntjeningshensyn, mens General leverer samme pumpen til lavere pris.......Synspunkter ? (Bare å fjerne klisteret....... så har man samme pumpen ?)MvhOdd Egil
Det er nok ikke mulig å få "alt" ved en plassering enten oppe eller nede, det må vel bli et valg hva man vil prioritere.
Hva jeg har merket foreløpig:- Nocria sirkulerer luften mye mer effektivt enn daisekai, den sprer varmen bedre....- Nocia har bedre styring av luften en daisekai.Odd Egil