Tack Northkingen och aine72!
Det är en ömsesidig uppskattning, ska ni veta!
Kom att tänka på en sak vad gäller aine72:s förslag, -minns att någon på Forumet
föreslog att man skulle testa placeringplatsen med en kupévärmare på hög effekt, för att få en någorlunda bra uppfattning om vilken ljudnivå det kan handla om. Låter också som en vettig idé...!
Norrman, -ser nu att ni saknade spaljé i trappen, och då vill jag nog revidera mitt förslag om placering. Jag tycker att alternativet över entrédörren är bäst, och tror också att varmluften lättare når övervåningen från det här hall-hållet.
Hälsningar
Micra
Hej, det är lite försent att ändra plats, den sitter nu på
alt.1 
Ljudnivån är inte så värst störande, ungarna låter ändå högre hela tiden
Frugan är grymt nöjd med att det blev en TE-pump, dessutom är vi väl helt saliga över värmen som den har gett oss. Våra gamla el-raddar hängde inte riktigt med, och värmde inte kåken till mer än +19 ºC, så nu när temperaturen ligger på 24 ºC. Pumpen är ställd med [HEAT] [FAN-AUTO] [TEMP: 22]
Justerade blåset med pappersmetoden, så att pumpen blåser snett över vardagsrummet mot trappan, värmer jämt hela bottenvåningen, och 0,5grader mindre i övervåningen (hallen). I sovrummen har jag stöd av oljefyllda el-raddar, och det jag märkt är att de behöver inte jobba så hårt.. det är i principen kalla nu när utomhustempen var -3 inatt.. Håller sovrumsdörrarna öppna.
Det återstår att se hur det blir när det blir kallare ute.. Men nu i början känns allting bara positivt. Thumbsup
/Norrman