0 medlemmar och 7 gäster tittar på detta ämne.
Tack för tipset om att adaptern är svårflörtad.Min absolut första fråga var om han kunnat testa den mot nåt annat för att se om den verkligen fungerar i Win 7.I övrigt har vi olika erfarenheter, och jag tror nog att jag har större erfarehet än dig just när det gäller Aten USB och loggern...Sen vet vi ju inte om det är den adaptern som WaToZ har.Då jag inte har möjlighet att testa alla på marknaden förekommande adaptrar kan jag bara garantera funktion på de produkter jag säljer, och på de operativ som den är testad för.Skulle det visa sig att den inte fungerar på Win7 får vi försöka fixa det.Finns det nån som kör loggern på Win7 med bra funktion?
Skall jag ha en korsad nätverkskabel mellan logger 2020 och datorn eller vanlig?
Mellan dator och loggern borde det vara en korsad. Mellan switch och logger är idag så at tdet funkar med vilket som.
Citat från: Hansson skrivet 19 november 2009, 13:43:23Skall jag ha en korsad nätverkskabel mellan logger 2020 och datorn eller vanlig?Jag kör med en rak, och det funkar...
Citat från: MGKea skrivet 19 november 2009, 17:38:03Mellan dator och loggern borde det vara en korsad. Mellan switch och logger är idag så at tdet funkar med vilket som.Det går inte ansluta loggern direkt till datorn.
Citat från: Rickard skrivet 19 november 2009, 18:36:56Citat från: MGKea skrivet 19 november 2009, 17:38:03Mellan dator och loggern borde det vara en korsad. Mellan switch och logger är idag så at tdet funkar med vilket som.Det går inte ansluta loggern direkt till datorn.Det borde gå att använda datorn som Gateway... eller?En lösning för de som puttrar på internet med 3G.
Citat från: MGKea skrivet 20 november 2009, 08:04:34Citat från: Rickard skrivet 19 november 2009, 18:36:56Citat från: MGKea skrivet 19 november 2009, 17:38:03Mellan dator och loggern borde det vara en korsad. Mellan switch och logger är idag så at tdet funkar med vilket som.Det går inte ansluta loggern direkt till datorn.Det borde gå att använda datorn som Gateway... eller?En lösning för de som puttrar på internet med 3G.Det bör fungera men det är inget att rekommendera eftersom det krävs att en PC är igång hela tiden vilket är energislöseri.Men visst, har man trådlöst bredband så måste man ju ha datorn igång i vilket fall som helst om man vill ladda upp data, men då kan man enklare köra via comportsadaptern.
Ja, till Logger 2020.3 X PT100/Pt1000 inom de närmaste månaderna om allt går enligt planerna.