0 medlemmar och 6 gäster tittar på detta ämne.
Funkar USB-adaptern med nåt annat anslutet, har du kunnat testa det?Har du ställt in rätt adapter: DS9097EDin USB-konverter kan ha tilldelats ett nytt virtuellt comportsnummer, har du sett till att ställa in rätt comport? (Du kan kolla vilket comportnummer den tilldelats i enhetshanteraren)Om inget av detta fungerar har jag PM:at dig en länk till senaste mjukvaran som du kan prova, men kolla först ovanstående, annars är det ingen ide att du uppgraderar mjukvaran heller.
USB adaptrar brukar få behålla sitt till delade nummer
CiteraUSB adaptrar brukar få behålla sitt till delade nummerDet beror väl huvudsakligen på till vilken usb-port man ansluter den, och i vilken ordning man installerar USB-ansluten utrustning?
På min bärbara får loggern olika comportsnummer om jag ansluter till olika ingångar.
Citat från: Rickard skrivet 13 november 2009, 08:51:13På min bärbara får loggern olika comportsnummer om jag ansluter till olika ingångar.Det kanske beror på adaptern och dess drivrutin
Citat från: MGKea skrivet 13 november 2009, 09:13:55Citat från: Rickard skrivet 13 november 2009, 08:51:13På min bärbara får loggern olika comportsnummer om jag ansluter till olika ingångar.Det kanske beror på adaptern och dess drivrutinMmm, men varför skulle jag rekommendera ett antal åtgärder som skulle kollas innan byte av mjukvara om jag inte visste att comportarna kan ändras när man byter adapter, usb-port, mjukvara eller operativsystem?Och varför skulle du på ditt vanliga tvärsäkra sätt dementera mina påståenden om du INTE vet att du har rätt?Det är det jag frågar mig...