0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Inte i nuvarande mjukvara, men kanske i en kommande.jag skickar dock med ett tilläggsprogram så att du automatiskt kan skicka upp bilderna som loggersoft skapar till valfri hemsida, som jag gör här: www.varmepumpsforum.com/matvarden.htm Det blir ytterligare fördröjningar, och nu kan jag inte bara skylla ifrån mig, ligger efter med bokslut och grejer som måste göras mitt i allt annat...Jag har trots allt en liten förhoppning att kunna sälja i slutet av nästa vecka... :-[
Energitrender och effekttrender är väl samma sak? (Förklara gärna hur du menar)Logger gör idag bara effekttrender, men jag antar att webtjänsten kommer att kunna presentera dygnsförbrukning t.ex. i stapelform, men det ligger inte riktigt på mitt bord.
Om man använder sig av en graf för enbart en elmätare så får man ju en typ av energitrend, i närtid kan du välja olika långa intervall, eller så väljer du dygn i historiken.Se bifogad bild för flrklaring av hur jag tänker. (min, max, medel)Klicka på bilden för bättre kvalitet.
Inte i nuvarande mjukvara, men kanske i en kommande.jag skickar dock med ett tilläggsprogram så att du automatiskt kan skicka upp bilderna som loggersoft skapar till valfri hemsida, som jag gör här: www.varmepumpsforum.com/matvarden.htm
Koppla ihop brun och grön, och anslut sedan vit till vit, och brun/grön till brun på din gamla logger, sen funkar det.
Tar upp frågan som jag ställde tidigare (fick aldrig nån riktig respons):Kan man köra logger på en gammal laptop som har Winows 95 ?Sen säljer Richard olika elmätare som har olika pulser per tim, är detta då en en programmerings-sak eller gäller viss typ?.3:e tillkommande: Fins det färdiga grafer där temp och effekt från elmätaren visas samtidigt på samma graf/tidsaxel ?Art Deco