0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sänder skiss på ett 2 rörssystem för Värme/kyla med fancoilsFör att få ut hög kyleffekt ur en fancoil vid dessa höga temperaturer växlas köldbäraren aldrig i en VVX
För att få ut hög kyleffekt ur en fancoil vid dessa höga temperaturer växlas köldbäraren aldrig i en VVX
Bør jeg ha en egen KB-pumpe, avstik fra Brine og "backventil", eller kan jeg bruke brine-pumpen i VP og kjøre all KB gjennom VVX?Hvor stort tap kan jeg forvente over VVX, dvs. temp-diff. mellom vann til konvektor og temp inn fra KB?Citat från: MTKVFör att få ut hög kyleffekt ur en fancoil vid dessa höga temperaturer växlas köldbäraren aldrig i en VVXMTKV påpeker at kuldebaærer aldri skal veksles i VVX til konvektor, men vil ikke et tap i VVX oppveies av at Glykol har dårligere termiske egenskaper enn vann?Hvordan velge VVX? Jeg finner flere på ebay (tyskland). Bør den ha mange plater (30+), eller bør den være så lang som mulig?Det finnes en god del VVX fra Hrale på ebay (f.eks. B3-12). Disse er ganske små (191x73mm). Er disse store nok?Hvor mange plater bør VVX ha?Disse leveres med 304 og 316-stål. Holder 304?