0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej alla!Installerade en NIBE fighter 1130 på 10 kwh hösten 2005 och det har inte varit annat än krångel ända sedan installationen! Den går som max 2 månader, sen kommer det KB-larm o jag vet inte vad... själv är jag absolut okunnig (dumma kärring... ) men rörmokaren ringer företaget i omgångar o varje gång kommer dom med nåt nytt "förslag" på åtgärd - och dom säger varje gång att dom "inte kan förstååå" att anläggningen inte fungerar??? -Eh.... Det rör sig inte om djupborrat utan hålet är ca 20 meter ( en gammal klassisk vattenbrunn används - har annars kommunalt vatten), o så är det nån form av värmeväxlare eller vad det kallas (JA, jag ÄR okunnnig ).Tecknades förlängd garanti på 6 år vid inköpet... men dom vägrar komma ut o byta anläggningen. Nån som har nåt tips? Att anmäla till AR hjälper väl inte mycket eller...? Finns nåt "blodigare" att "hota" med ifall dom nu inte vill hjälpa oss att få ordning på detta?Tacksam för alla typer av tips, även "tekniska" som jag kan framföra till rörmokaren...