0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Snackade med Bravida som saluför Fujitsu Nocria 14 på orten. De menar att Nocrian är lite av RollsRoyce och kanske lite overkill... lite lustigt att han sa så? Hur som helst, jag fick ett pris på 21.500:- + ev installation i elcentral/säkring (2000:-) så totalt 23.000:-. De kan inte visa den, då de inte har nåt 'showroom' - lite B tycker jag. Säljaren tyckte jag kunde kolla upp alla uppgifter på nätet och återkomma om jag var intresserad... Säljaren rekommenderade snarare ASYA 14 som han menade är samma maskin fast inte så mycket lullull... pris på den ex riktig elinstallation är 19.500:-. Garanti 2+3 år gäller för båda.Lite lustigt bemötande från Bravidas sida.Många LVP-lev gör inte en riktig elinstallation mot elcentralen så att LVPn sitter på egen säkring. Varför inte? känns märkligt. Vem vill inte ha en riktig elinstallation?
förlängd garanti efter två år??? och en service vad skall dom ta för den 2000:-...men som sagt satsa på fujitsun.....
Northkingen, vad har du för payback-tid på din nocria18?Det som gör att jag tvekar lite på Nocria14 är att den är kanske för stor? Cop angavs visserligen till höga 4.44 antar att det var vid max effekt och 7ºC. Hur är det blir cop högre då när maskinen går på lägre varv? Tänker på om jag inte nyttjar dess effekt utan den kanske får gå på halv- eller trekvartsfart för jämnan, vad blir det för ekonomi i det tro