0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
HejKan någon informera mej var man kan köpa bra energi, effekt o tidmätareCurt
Citat från: Arof skrivet 05 november 2006, 13:12:08HejKan någon informera mej var man kan köpa bra energi, effekt o tidmätareCurt Hej Kolla webshop här på forumetRickard säljer elmätare för fast installationmina funkar kanon bra & roligamvh kjell
Rickards mätare mäter rätt,Clas Ohlson mäter lite si-så-där. På t.ex. E9DKE så fattas det upp till 10-13% energi (om inte mer).
Citat från: Paxmax skrivet 05 november 2006, 19:39:14Rickards mätare mäter rätt,Clas Ohlson mäter lite si-så-där. På t.ex. E9DKE så fattas det upp till 10-13% energi (om inte mer).Går Rickards mätare att koppla direkt i ett 220v uttag?//Krister
oki tack för svaret då går det ju tyvärr inte med en sån mätare för min egen del
jo iofs men då känns det lite enklare som jag har det nu en co mätare till varje pump trots att den inte mäter helt rätt så får man iaf ett litet humm om elförbrukningen av pumparna.
oki tack för svaret då går det ju tyvärr inte med en sån mätare för min egen del //Krister
hej .. måste bara fråga hur mycket ljuger co mätaren ?? 50% eller ? det måste ju va värdes lättaste sak å kolla den sätt in en 100w glödlampa å tänd eller smäll fast kupevärmaren på 1200w i mätarenså ser man ju hur fel den visar