0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Får man fråga hur varmt du har inne när det är -17. Samt vilken pump du valde samt om du har den monterad högt eller lågt?Vore även intressant att veta temp skillnader i huset. Hur varmt vid pumpen och hur varmt där det är svårast att värma. Vad jag föstått så går det inte att komma ifrån ca 2 graders skillnad.
hej tycker seriöst du ska kolla på northkingens pump nocrian eller vad den heter grym pump som e billig + att den gick faktiskt jädrigt tyst både ytter å inner del sen att du bara behöver rengöra filtren en gång per år gör inte saken sämmre sen att du har 9.7 kw pump e ju bara trevligt=)
ska nog mycket till för att den ska vara så djup som en garderob. Skaplig blaffa isf.Stickande ut en meter nästan....
mm men den ska ju ha 5-6cm ovanför sig oxå som ska ha fri lejd tänkte väl mest på det? Alltså hål mellan garderob och pump? Det var väl kanske det jag tänkte på... Men som sagt var.. den är inte liten, men klart den ryms i en garderob frågan är bara om det är optimalt. Men du kanske hade tänkt på det redan. isf excuse moi. // Camilla
Har smygit runt lite här och det är en sån det lutat åt hitintills. Har läst mycket om tokavfrostningar och skit här (mest när det gäller panasonic tror jag) och klart att det känns onödigt och slöseri om den står och avfrostar i onödan.Utedelen tror jag inte jag bryr mig om ljudnivån på. Tänkte montera den på marken (på några slipers bitar eller leca block)När det gäller innedelen består mitt hus av en lång korridor som mynnar ut i ett vardagsrum. I andra ändan har jag garderober så tanken är att höja botten i garderoben, kapa dörren och montera den nertill där så den inte syns så illa mycket.