0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
När jag borrade hålet för bergvärme så tryckte jag ned en extra slang i hålet. Sen köpte jag en hydrofor som jag pumpar upp vatten till bevattning i trädgården. Jag har vattnat hur mycket som helst och vattnet har aldrig tagit slut. Så om man nu tar upp så mycket vatten då borde det väl bli en snurr på det så att det tillförs mera värme.(hoppas jag i allafall). Och till sommaren köper jag en begagnad kylare på skroten och monterar in i uterummet så att borrhålsvattnet får gå igen den innan vattenspridaren, vips så har man kyla.
Förlåt en oinvigd, men är det inte så att en självsugande pump ej kan suga djupare än 10 meter (1 bar), rent praktiskt knappast mer än 7 meter? För att kunna gå djupare krävs väl en pump i botten av sugledningen. Om det är så du har gjort Gaston vilken pump använde du så du fick plats med allt i borrhålet?
Förlåt en oinvigd, men är det inte så att en självsugande pump ej kan suga djupare än 10 meter (1 bar), rent praktiskt knappast mer än 7 meter?
Hm, nu förstår inte jag. Om man nu inte kan suga upp från mer än 7- 8 meter(fysiklagar?), spelar det då någon roll vilken sug alt. pump man har. För att få upp vatten från större djup måste man ju sänka ned en pump för att trycka upp vattnet. Då kan ju inte ha en ejektorpump ovan jord ju.