0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan det vara det som är problemet jag har. Dvs att jag kör med ION intryckt? Trodde det var något som förbättrade miljön inne bara.
Paxmax, nog borde det väl bli fuktigt under pumpen om den avfrostat, säg 10 ggr vid en utetemp på säg mellan -2 och -6 grader? Det var ju snustort under och fullt av is på flänsarna..Som man har läst på detta forum så är det ju åtskilliga liter vatten som frostas av vid temperaturer runt nollan..
Citat från: martin_p skrivet 02 november 2006, 14:37:22Paxmax, ok, det visste jag inte.Tyvärr så startade den inte när jag fått upp tempen heller....Reperatör är tillkallad..Hmm.. kanske pumpen har glömt bort att den skall vara i "heat" mode.Beteendet du beskriver liknar "ION" mode. Den bara vädrar.Kolla och dubbelkolla att du får bra kontakt med innerdelen med fjärren. Sätt den i "HEAT" mode" en gång till...Fjärren skjuter en väldigt lång harang så fortsätt sikta en bra stund(typ 2 sek) efter att du hört "pipet".Jag har ibland varit för snabb och lagt ned fjärren varpå pumpen har missat en del av meddelandet men "piper" precis som att "Ja fö fanken, det skall jag utföra!"
Paxmax, ok, det visste jag inte.Tyvärr så startade den inte när jag fått upp tempen heller....Reperatör är tillkallad..
Hur varm ska tempen bli på utblås luften om man ställer den på max 30 grader.Körde den på 30 grader i ett par timmar igår kväll. Tempen ville inte gå upp i huset för det.
Paxmax, dette tror jeg ikke er riktig, i alle fall ikke for alle Panasonic-pumper. Jeg har en HE9, og der er det slik at det går litt tid fra man trykker på knappen til fjernkontrollen sender sine data. Dette indikeres også på fjernkontrollens display, når fjernkontrollen sender er det en liten trekant på displayet rett til høyre for temperaturen.Når så fjernkontrollen sender, så er det en sekvens som varer i ca 246 ms (jeg har målt), altså tross alt nokså kort. Jeg tror ikke at pumpen piper før hele sekvensen er mottatt korrekt. Om den piper så snart den mottar IR-signaler så er det veldig dårlig design, men likevel er det altså bare snakk om et kvart sekund. To sekunder er LENGE...
IGÅNGKÖRNINGSPROTOKOLL E9DKEW VID -1,6c ute Inställd temp 30cUtedel:Luft inn -1,6Luft ut -4,9Tot Strömförbrukning 5,4 ATryck 26barHetgas 44cInnedel:Luft inn 20cLuft ut 39cUtbås tempen varierar beroende på förhållande men om du mäter upp i alla fall temp ute och temp inn och ut ur innedelen samt strömförbrukning så kan man med säkerhet säga om pumpen verkar ok
Citat från: oyvindk skrivet 02 november 2006, 18:43:02Paxmax, dette tror jeg ikke er riktig, i alle fall ikke for alle Panasonic-pumper. Jeg har en HE9, og der er det slik at det går litt tid fra man trykker på knappen til fjernkontrollen sender sine data. Dette indikeres også på fjernkontrollens display, når fjernkontrollen sender er det en liten trekant på displayet rett til høyre for temperaturen.Når så fjernkontrollen sender, så er det en sekvens som varer i ca 246 ms (jeg har målt), altså tross alt nokså kort. Jeg tror ikke at pumpen piper før hele sekvensen er mottatt korrekt. Om den piper så snart den mottar IR-signaler så er det veldig dårlig design, men likevel er det altså bare snakk om et kvart sekund. To sekunder er LENGE...Ok. Jag har så många ggr skjutit koder mot min pump och den har tydligen inte fattat korrekt.Den piper men utför inte ordern, dock så sitter jag väldigt snett ifrån pumpen och därför kan mina sändningsförhållanden vara så dåliga att det är inte TIDEN som gör att det blir fel för mig, utan pumpens mottagningsförhållanden.Just det... en grej till... ibland hamnar dom ur synk. Typ fjärren tror pumpen är "på" fast den är "av" osv.Jaja, hur som, bra att det är kollat! Tack Oyvindk! ThumbsupEdit: Jag kollade upp E9DKE-fjärren lite nogrannare. Vissa knappar finns det en paus ca 0,5sek innan den börjar sända. Typ temperatur upp/ner, vinkel på luft-styrningen, fläktfart. En del skjuter direkt typ on/off, "ion", Quiet et.c. En del knappars sändningstid känns lite längre än andra.
... Her ville det vært enkelt å lage en sikrere overføring, men det er det kanskje ingen av produsentene som har brydd seg med å gjøre.