0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej, Den 3'e oktober fick jag en E9DKE installerad. Bor i sthlms området.Jag har varit väldigt nöjd då jag fått en fin och jämn temp. Igår började kylan komma på riktigt.Jag hade tempen inställd på 20 grader och den har fram tills nu hållit ca 22 grader jämt i hela huset. När jag kom hem från jobbet så tycte jag att det var lite kallt och tempen var nere på 20 så jag drog upp pumpens värme rejält för att höja tempen inne (ställde den på 26 grader) När jag vaknade idag så har jag under 20 grader tom i rummet pumpen sitter. Det verkar omöjligt att få upp tempen mer. Ska inte pumpen kunna leverera mer värme ?
Samma fel hos mig med in ny installerade E12EKEB...I morse hade jag 16° inne och -6° uta och utedelen stod still och innedelen fläktade ut kall luft. Indikerade ej avfrostning.Letade felkoder och stängde av och på pumpen sen så började det komma lite värme (utedelen startade igen) men jag hann tyvärr inte stanna hemma för att se någon avfrostning. Jag misstänker att den ej får bort isen på utedelen då det är torrt som snus under, trots att den avfrostar 1 ggr/timme...Jag jagar installatören nu för hjälp....
Paxmax, ok, det visste jag inte.Tyvärr så startade den inte när jag fått upp tempen heller....Reperatör är tillkallad..