0 medlemmar och 15 gäster tittar på detta ämne.
Hvis fejlen er, at der er lavet en "upside down" montering og der derved er lukket for oliepassage så er det bare for meget!!! Taler vi så om en enkelt produktionsserie der har fejl eller er det alle kompressorer i en periode der er fejl i !?!I al fald ser det nu for alvor ud til, at fejlen er placeret et sted PANASONIC - der åbenbart tackler situationen med "tystnad".Venter i spænding på det videre forløb.Hilsen Tom - SøborgPS! Att Rickard - I et tidligere post nævnte jeg et firma... Det var absolut ikke min hensigt, at kaste smuds på nogen og kunne det misforstås sådan er jeg tacksam for at du slettede det !!
Jasså är Göteborgssidan litet finare? Det visste inte jag. Jag brukar skämtsamt kalla dem för Sosseborg respektive LeruM, sen får var och en tycka vad de föredrar.. Dock finns här ett annat uppslag till en ny tråd, elnätsleverantörer. Jag har erfarenhet av mina två kommuner, Lerum och Lysekil. En intressant skillnad är att jag tror attt Lerum har en ganska normal taxa med stor andel rörlig taxa, i Lysekil är merparten av nätavgiften fast och en bespariing , t.ex. VP, innebär i stort sett endast en sänkning av elräkningen men inte näträkningen. Det tycker jag är synd.Synpunkter???
Varning! Om nu någon följer mitt exempel med oljefyllning, jag återkommer senare med mer detaljerad info.Ny olja innehåller fukt även den!Skaffa en köldmediecylinder ren eller rengör och vacuumsug. Sug in oljan från dunken (tar tid) och vacuumsug sen hela cylindern och som jag med tex 2 vevhusvärmare runt, räkna med ett dygn.Oljan är extremt hygroskopisk och du bör vagga cylindern under vacuumsugningen ibland.Tryck i Nitrogen plus ca 2-4 bar. Ej köldmedium det bara blandar sig i oljan och tunnar ut den. Vänd cylinden och via en slang med avstängning fylls injektorn på med helt torr olja.Förslut injektorn väl!Oljepåfyllning kan föra in ytterligare oönskad fukt.