0 medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Så länge de inte vet vad felet är skulle jag försöka få en utedel med en annan kompressor, en scrollkompressor. Vet dock inte om det går kombinera innedelar och utedelar hur som helst, men du kan ju alltid kolla om det går?
Nu är bollen i rullning!Installatören berättade att felkoden innebär att kompressorn är trasig och skall bytas ut. Jag hänvisades till inköpsstället. (Bauhaus) som på sin hemsida har ett formulär för reklamation av Panasonic luftvärmepumpar. Det formuläret är det i själva verket grossisten GGCarat som tillhandahåller. Intressant att notera är att det i formuläret fanns H16 som val av reklamationsorsak. (Det är med andra ord inte ett okänt problem....) Nu får vi se vad som händer när de tar kontakt :=)Fortsättning följer!
Andra tillverkare kan ju göra rotary-kompressorer som fungerar, det kan säkert Panasonic också. Det ligger nära till hands att tro de har sparat lite för hårt på materialkostnaden...Det värsta är alla maskiner UTAN garanti. Försäljning till enbart företag = ingen konsumentköplag. Ingen jag setthar gett 5 år kompressorgaranti utan att det finns ett installatonsprotokoll. Väldigt många är troligen amatörinstallerade eller utan papper.I det här läget skulle Panasonic ge lång garanti åt alla vid just detta fel. Allt annat är att inte ta sitt ansvar. Spelar de hazard med billiga kinakomponenter så får de vara beredda på att dra svartepetter någon gång, det är inte bara ess i den leken.
Intressant!Om fjädern redan är av så blir det nog som du säger.Jag har testat att byta kretskort och då inträffar det märkliga att maskinen jobbar i vämedrift men inte i kyldrift.