Jag tycker Kinnan återigen visar att dom tar ett stort ansvar,dom som köpt pumpar av dom som havererar får sin utedel utbytt
Vet inte om det är ett bevis på att de tar ett stort ansvar.
I min värld så gäller följande:
1. Kinnan har hävdat att de säljer ett koncept, konceptet är Sverigeanpassade värmepumpar.
2. Konsument tjänstlagen stipulerar 2 års garanti, alla Kinnans pumpar är sålda med installation.
Det är ett lagkrav att åtgärda detta.
Jag ser inget goodwill från Kinnans sida här, de har specifikt sagt att felet inte kan åtgärdas i fält utan att utedelen måste bytas.
3. Ser större ansvar från Finska Scanoffice som bytte ut dina maskiner utan knorr.
4. Jag anser fortfarande att Panasonic och Kinnan spelar sina konkurrenter i händerna (och då menar jag de som säljer andra fabrikat) då de inte går ut och informerar/tar ansvar för en felaktig producerad produkt.
5. Jag skulle vilja se den biltillverkare som släpper ut en bil med en motor som skär och sedan lägger locket på, undrar hur många bilar han skulle sälja sedan? Oavsett om de är importerade från Tyskland, sålda i Sverige, eller exporterade till USA.
Han skulle slaktas.
Som sagt, snacket kring fikaborden fortsätter, och vi har tappat förtroendet för Panasonic rejält.
(Kinnan och Panasonic kanske jublar nu att en paralellimportör har kroknat)
6. Kanske de nya E9/E12GKE med scroll som kommer i Feb 2007 förändrar vår åsikt.
Tomas