0 medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.
Jag hjälper dig gärna Bosse!Jag kan inget om värmepumpar men är van vid att jobba med service av elektronik.Har även erfoderliga instrument.
Har fått in ytterligare 2st E9DKE med felkod H-16...... Tillverkningsdatum på dessa maskiner är 2005-12. Styrkorten saknar motståndet på båda maskinerna och har inga synliga brännskador på korten. Installerade 2006-03.Har även en maskin som tillverkningsdatumet är från 2005-02 där det sitter bränt motstånd på kortet. Installerad 2005-06.Frågan är då när startade feltillverkningen av maskinerna? Gäller det hela produktåret?
När väl H-16 har inträffat så är det lika bra att byta utedel! och att spåra ännu ej inträffade H-16 är chanslöst men det är ju faktiskt dit jag helst vill komma om det är möjligt!Bara för att inte skapa panik så är det fortfarande bara runt 1% felaktiga maskiner och det kommer fler men takten har avtagit markant!
Den tidigare version som finns är E9CKP5 den har 230v spolspänning!Fan va sjukt! Panasonic har bytt samtliga kort och kallar det nya new model!mina är samtliga av gamla modellen, det verkar ju enkelt så långt men så finns det dom som hävdar att dom har H-16 på nya kort eller i alla fall kort som saknar det berömda motståndet!Så ge er till känna är det lika många av det nya eller är det kanske bara någon?