0 medlemmar och 11 gäster tittar på detta ämne.
Vi jobbar på en teori ang H16.i korta drag är det en överbelastning i kretskortet orsakad av vätskeslag?Denna överbelastning skadar alltid korten...Tomas
Citat från: vpgr skrivet 12 november 2006, 19:13:14Vi jobbar på en teori ang H16.i korta drag är det en överbelastning i kretskortet orsakad av vätskeslag?Denna överbelastning skadar alltid korten...Tomas Hej Tomas,vill påminna dig om mina hittills gjorda observationer:Min ena E9:a "dog" 29/10; felkod H16.Provade med "spännings-reset": efter ett par minuterstängde maskinen ner sig med blinkande orange...Bytte då kort i utedelen - tog ett från en okörd E9:a.Detta gav exakt samma beteende: orangeblink efterett par minuter. Kan absolut ej finna någon termisk överbelastnings-skada på det urtagna kortet (ser f ö ut som Bossesbild på ett "nyare" utförande - utan "dödskomponenten")- och därtill gav det "jungfrueliga" kortet ej något förändrat beteende hos pumpen...Har vid senare tillfälle konstaterat att maskinen harungefär samma gastryck som "systermaskinen" (denännu hela E9:an) vid stillastående (ca 7 bar @ 0 grader ute), så gas borde finnas.MvhBjörn
Folien är mycket tunn just där den passerar under motståndet, så det är naturligt att värme bildas just där.
Jag fick besked från Kinnan idag att H16 är ett seriefel och att utedelenskall bytas ut. Kunden måste uppge serienummer till återförsäljaren somi sin tur meddelar Kinnan om detta och får hem en utbytesenhet.Enligt uppgift gäller detta enbart maskiner som går under PanasonicNorden (Kinnan & Dahl-gruppen)Kinnan kommer under dagen idag att skicka ut info ang. detta !BjörnK
Citat från: BjörnK skrivet 13 november 2006, 11:08:42Jag fick besked från Kinnan idag att H16 är ett seriefel och att utedelenskall bytas ut. Kunden måste uppge serienummer till återförsäljaren somi sin tur meddelar Kinnan om detta och får hem en utbytesenhet.Enligt uppgift gäller detta enbart maskiner som går under PanasonicNorden (Kinnan & Dahl-gruppen)Kinnan kommer under dagen idag att skicka ut info ang. detta !BjörnKHejMan kan ju undra om det finns pumpar med rätt ''serienummer'' som fungerar ännu har rätt till en utbytesenhet också Svärfar och jag köpte pump samtidigt ,hans har h16 och min fungerar fortfarande??Jag har serienummer 0781124753Svärfar har serienummer 0781124833Talade idag kl1500 med luftmiljögruppen men de har inget besked att komma med.(dahl-Gruppen)Mvh
min trasiga E9:a "heter" 0781167995...och "Nässjö":s svärfars 0781124833...det gör åtminstone 43 162 maskiner, givetatt felorsaken skulle vara densamma...