Jag är bestört, besviken men samtidigt glad!
Jag inser nu själv att bara några få har lyssnat på vad jag säger ang smörjningen!

Jag måste skylla på mig själv nämligen att jag inte lyckats på ett fullgott sätt åskådliggöra det hela
Smörjningen till fjäder och vinge upphör när H-16 inträffar! DETTA ÄR INGEN TEORI DETTA ÄR VERKLIGHET!
Varför fjädern går av då vet jag inte och det är inte heller intressant eftersom smörjning skall finnas där.
Jag kommer nu att jobba på ett dokument som jag skickar till Panasonic norden som kan begära tester från fabrik.
Problemet är att testen bara kan göras första gången som H-16 inträffar, om den återstartas efter larmet blir maskinen värdelös då oljan genast börjar återvända till kompressorn.

gäller 9 av 10 H-16
Vi har den största skandalen i luftvärmepumpens historia framför oss,
Varför?
Jo nya utedelar och nya kompressoer som fortfarande inte har påfyllts med olja spikas upp i rasande tempo över hela europa.
Nästa vinter ser vi resultatet av allt detta och alla luftvärmepumpar med Panasonic i spetsen kommer att förlora väldigt i anseende.
Företag kommer att gå i konkurs för att sen startas upp på nytt då ingen kommer att orka med den här historien.
Till företagare!
När den nya kompressorn går sönder även den, vad är era lungnande ord till kunden värda då?
Ett enkelt fel som löses med en enkel åtgärdsplan, kan vända på allt detta om vi bara kan påverka Panasonic att kritiskt granska sin utredning och sen masstillverka injektorer som bara skruvas fast på serviceutaget och får sitta där några timmar.
Det viktigaste är att få det gjort före nästa höst!
E9/12DKE är en toppenmaskin bara den får 70ml olja.
Tänk igenom situationen och jag kommer nu att lämna tråden tills någon form av vändning sker men kan nås via mejlen,
Ett stort tack till Fazer, Harken, ferrit mfl.
Bosse