du kan köra fast kond på hög temp. men när det blir kallare så orkar troligen inte pumpen hålla en sån hög temp i och med att effekten faller med temp, min pump klarar hålla 40 ºC i framledning vid -8 till -10 ºC utan el spets. men i mitt fall räker det till värmen men jag kan tänka mig att tar man en dush så så blir det kallt. jag har en 100 l efter pannan och det räcker till hur långt som helst när jag kör den på 60 ºC. tappa ett badkar och 3 dushar direkt efter är inga problem. nibe kör med en annan variant om man har smo 10. typ likvärdig med ecologic fast där har man en växelventil och en separat ack tank endast för varmvatten. Den växlar från värme till varmvatten och kör endast den tanken när värmebehovet behövs för v vatten men då skickar den inte ut nån värme i elementen och på så vis räcker effekten till att köra upp värmen i max temp. med ecologicen så får pannan/ack tanken (med andra ord v-vattnet) den temp som skickas ut i elementen därför behöver vattnet en beredare efter. Hade du haft el pannan eco el så hade den värmt vattnet i den övre delen av pannan med elp. till önskad temp.