0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Lite mer än så sparar man men inte mycket ca 2500 kr.Nu fanns inte 2020 i mitt program men det är ju inte för stor skilnad.
Jo visst är det så. Nu har jag ok:at beställningen av Bergvärme men i min jämförelse försökte jag att inte väga in det men visst ska det bli skönt att både slippa se lådan samt att inte höra den eller halka på det vatten den släpper på vintern.Vi bor på andra sidan Nynäsv och har sätt ett par Nibe och CTC luft/vatten där också. Det är inga små lådor! 1x0,5 meter, typ.
Tack tack!Som sagt det lutar åt BV. Känns som en mer genomtänkt produkt/installation.När jag jämför L/V och B/V prismässigt så är BV ca 20.000 dyrare efter skattereduktion. Det måste det vara värt..?!
Citat från: Johan i Enskede skrivet 26 oktober 2006, 09:26:49Jo visst är det så. Nu har jag ok:at beställningen av Bergvärme men i min jämförelse försökte jag att inte väga in det men visst ska det bli skönt att både slippa se lådan samt att inte höra den eller halka på det vatten den släpper på vintern.Vi bor på andra sidan Nynäsv och har sätt ett par Nibe och CTC luft/vatten där också. Det är inga små lådor! 1x0,5 meter, typ.Ja du behöver inte höra något ute men hur blir det inne i huset?Sen finns det andra tillverkare av L/V än Nibe och CTC som med många andra bygger kyldiskar att ställa i trädgården.Måtten BxHxD 78x53,3x25,5 är inte speciellt stort.mvh Rickard