0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
den står ju på 60 nu, så du kan ju prova på 150 & om det funklar så ökar du med 50 åt gången, vänta ett dygn mellan justeringarna.när du känner sviktningarna så kan du backa minska 10-20 tills det att du inte känner av svängningarna.Du måste i samband med detta ävewn öka gradminutrarna för tillsatsvärmen, den står från början på 300 tror jag. Öka den regält 600-800, sen får du finjustera den när det blir så pas kallt att den måste andvändas, lika dant där att den ska ha så pass högt värde som möjligt utan att du känner att det blir kalt innan den slår i.
VB-R 34 (A) <--- Automatisk reglerning är detta bra ??
KB-R -2 <---- Läste någonstans på forumet att skillnaden bör vara 4 grader för bästa effektivitet ??
Kurvlutning 11 <-- Denna har jag ökat från 10 vid ett tillfälle
VB-fram max 50 <-- ökad 5 grader ifrån 45
VP-°min 60 <--- Här ska vi nog snart börja pilla efter vad jag läst på forumetTS-°min 300 <--- samma här
VP Intervall 20 <--- Bör nog med ändras men vart skall man börja 30, 40 ?? VVB-Stop 50 <--- Högre lägre ?
har väl iofs lagt in ett värmegolv i badrummet sedan dess men att de ska dra 4000 kw/år verkar mycket ?
varpå jag började justera på kurvan neråt. så just nu har jag justerat ner kurvan till kurva 6 ifrån 10 ! och temperaturen verkar stabiliserat sig runt 20,5 grader inne.
Hur är det med min "Parallell" förflyttning då ?? är det bättre att sätta den på 0° och sänka kurvan ytterliggare två snäpp ner till 4 eller ska jag har den kvar på 6 ?? ..