0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej igen! jag måste säga att jag inte störs av ljudet på varken panasonicen eller fujitsun men det är ju så olika hur man upplever ljud men om jag måste välja en av dem som låter mera så får det nog bli panasonicen konstigt nog.....fujitsuns ljudnivå på innerdelen är enligt spec 48 dB(A) på högsta fläktläge och på panasonicen är ljudnivån 40 dB(A) så egentligen ska ju panasonicen vara tystare..... men det är nog som sagt hur man uppfattar ljudet. Men på utedelen upplever jag ganska stor skillnad på ljudet panasonicen har DC-e scrollkompressor och fujitsun har DC-rotarykompressor scrollen har som ett tjutkaraktärljud medan rotaryn liksom mullrar så uppfattar då jag ljuden....och jag föredrar ljudet från rotary (fujitsun) framför scrollen... men det är ju en smaksak. Men detta med ljud är svårt att ge råd om det är ju så personligt hur man upplever olika ljud så mitt tips till dig är att försöka var och provlyssna de olika pumparna du är intresserad av och bilda dig en egen uppfattning du kanske har någon bekant som har en pump av den sort du är intresserad av eller där du tänkt köpa pumpen kan det ju oxå ev gå att få provlyssna lite. //Krister
hittade tyvärr inga uppgifter på toshibans luftkapacitet här är länken till toshiban http://www.vk-system.com/air.php?id=137&tipo=1&cat=För%20hemmabruk&sec=Väggmodeller&product=Toshiba%20Daisekai%2016