0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Alldeles nybliven ägare av Sanyo 123 - installerades igår!Sedan tidigare är vi vana med nattsänkning av elelementen - körs automatisk med tidur. I natt körde vi pumpen med normaltemperatur, men tycker att det var för varmt att sova då.Nattsänkning finns i Sanyon, men jag hittar ingen beskrivning i handboken hur man startar och avbryter nattsänkningen med automatik. Finns det något jag har missat?I och för sig kan jag tänka mig att trycka på fjärren när jag vill starta nattsänkningen, men hur får jag pumpen att höja till normaltemp innan det blir dags att krypa ur duntäcket?
Citat från: tdah skrivet 17 oktober 2006, 12:26:33Hej!Alldeles nybliven ägare av Sanyo 123 - installerades igår!Sedan tidigare är vi vana med nattsänkning av elelementen - körs automatisk med tidur. I natt körde vi pumpen med normaltemperatur, men tycker att det var för varmt att sova då.Nattsänkning finns i Sanyon, men jag hittar ingen beskrivning i handboken hur man startar och avbryter nattsänkningen med automatik. Finns det något jag har missat?I och för sig kan jag tänka mig att trycka på fjärren när jag vill starta nattsänkningen, men hur får jag pumpen att höja till normaltemp innan det blir dags att krypa ur duntäcket?En fråga till dig: har du möjligtvis installationsbeskrivning för 123:an. Jag har beställt 2 pumpar, men de kommer inte förrens i december. Om du / eller någon annan har den och vill dela med sig av den till mig så vore jag jätteglad. Då skulle jag kunna göra fundament och planera rördragning m.m. tills pumparna kommer.
Citat från: D_Sundsvall skrivet 17 oktober 2006, 15:18:22Citat från: tdah skrivet 17 oktober 2006, 12:26:33Hej!Alldeles nybliven ägare av Sanyo 123 - installerades igår!Sedan tidigare är vi vana med nattsänkning av elelementen - körs automatisk med tidur. I natt körde vi pumpen med normaltemperatur, men tycker att det var för varmt att sova då.Nattsänkning finns i Sanyon, men jag hittar ingen beskrivning i handboken hur man startar och avbryter nattsänkningen med automatik. Finns det något jag har missat?I och för sig kan jag tänka mig att trycka på fjärren när jag vill starta nattsänkningen, men hur får jag pumpen att höja till normaltemp innan det blir dags att krypa ur duntäcket?En fråga till dig: har du möjligtvis installationsbeskrivning för 123:an. Jag har beställt 2 pumpar, men de kommer inte förrens i december. Om du / eller någon annan har den och vill dela med sig av den till mig så vore jag jätteglad. Då skulle jag kunna göra fundament och planera rördragning m.m. tills pumparna kommer.Fick följande info från tomas, vpgr, inför min installation:"se bifogade bilder. du bör gjuta en botten som du ställer 2, eller 2ggr 2st LECA block på. Ställ dem så brett isär som du kan, och slå ner 4 st gängstänger i dem. Dessa gängstänger skall placeras uppifrån sett som i bild 1 På dessa stänger sätter du 4 st muttrar + brisckr, detta vilar maskinen på.Sedan låser du detta med brickor + muttrar uppifrån. Se LECA placeringen enligt bild 2."Fungerade fint.Inst. manual för 123 har jag inte hittat på nätet, manual för 124 finns här och är "nästan" som för 123.Finns här http://www.kcc.se/product.php?cid=6&pid=53Inst. manual för Panasonic är väldig detaljerad, ger en hel del information. Har dom på engelska om du vill ha dom.Lycka till!/C
Hej igen!Det är för komforten jag skulle vilja ha lägre temp i sovrummet på natten. Jag funderar på att testa en idé:- nattsänkning görs med tryck på knappen på fjärren när det blir dags att lägga sig- pumpen är programmerad att stängas av vid en bestämd tid varje morgon och sedan starta igen efter några minuter, dvs en stund innan väckarklockan ringerNär pumpen då stängs av och startas igen med klockfunktionen - vilken temp kommer den att starta med?Nattsänkningstemperaturen eller normaltemperatur???Finns det någon som har provat?
..................Tack å bock !!Ja, skicka gärna inst.manualen för panasonic till mig ifall det står något matnyttigt i den som kan appliceras även på en sanyo...
Det är ju synd att natt sänkningen inte går att få till med automatisk återstart.Tycker att timern är bra men tycker att det borde gå att stänga av dygnstimernmed endast en knapptryckning, som det är nu så måste man ju radera och skriva i alla tidervarje gång man inte vill ha timer.Vad har man egentligen för praktisk användning av 1h timern?
"Att avbryta ett timerprogram:- Tryck in CANCEL knappen.- När antingen en ON eller OFF timer skall avbrytas, tryck inknappen för de program som skall avbrytas och tryck sedan inCANCEL knappen."
1h knappen har jag endast använt med kyla, om det är varmt i huset när man ska gå och lägga sig var det bekvämt att köra en timme till och det blir tyst lagom tills man ska somna.
@tdahVarit ute o provat: du hade rätt! ett kort stopp med timer återställs nattsänkning.Även när strömmen går så vid återstart återställs ett ev. nattsänkning, det var bra att veta för jag tänkte lämna den i sommarstugan med nattsänkning 4 grader när vi inte är där, men eftersom det händer att det är strömavbrott därute så funkar inte det heller..../C