0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Japp, som man nästan förväntade sig så har ingen kommit o bytt min värmekabel som dom lovade(kesab); onsd el torsd denna vecka. Det är i morgon fredag 3v sedan pumpen gick sönder, kopplade bort värmekabeln igen så jag har värme ändå(men det vet ju inte dom). Väntar tills på måndag sen blir det o ringa o vara ARG !!!Det är klart att man vill betala så lite som möjligt för sina grejer, att betala 5-6000kr extra har man ju inte lust med bara för att handla av någon liten skuttare, man köper faktiskt en kvalitetsprodukt och hoppas då att den ska gå mer än 60h innan den går sönder oavsett vem som monterar eller var man hämtar kartongerna! Problemet är nog som sagt att alla har så mycket jobb att dom inte hinner med, killen som monterade hos mig hade den veckan jobbat 70h och hade hela fredagen kvar och det var i början av augusti!!!
De har nog en del att göra. Kesab har monterat 4 st Panasonicmaskiner i vårt radhusområde. Alla med parallellkopplad termostat. 3 st sitter på balkong 1,5*3m
Citat från: thomas.a skrivet 31 oktober 2006, 22:32:41De har nog en del att göra. Kesab har monterat 4 st Panasonicmaskiner i vårt radhusområde. Alla med parallellkopplad termostat. 3 st sitter på balkong 1,5*3m Var tvungen att ringa luftmiljögruppen igen för att få dom att skicka kesab till att koppla in värmekabeln på rätt sätt samt byta ut termostaten igen (en sån termostat mår inte bra av att kortsluta 10A så jag skall ha en ny), efter ett par timmar så ringer en representant från kesab och bokar in en tid till på tis 7/11 alltså två veckor efter felanmälan. Han säger att det är termostaten som det är fel på och då nekar jag till detta och säger att det är felkopplat varvid han lite spydigt säger "kan du sånt här eller" när jag då säger att jag jobbar som el/mek rep så blir det alldeles tyst i andra ändan. Man kan ju undra hur en sådan firma kan få fortsätta och hålla på med service när dom missar sådana grundläggande saker, när jag pratade med LMG så frågade jag om dom inte kunde skicka en annan firma som visste vad dom sysslade med men dom hade bara kesab att tillgå. Vi får väl se på tisd om dom kan göra rätt den här gången då det är den tredje termostaten dom monterar hos hos mig och det lät som om dom inte ville att nån skulle vara hemma men det kan dom glömma för jag skall stå bakom ryggen på dom och se så dom gör rätt.