0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
oki men då kanske det går att pröva sig fram med en takfläkt alltså pröva dra upp värmen eller trycka ner den svala luften från övervåningen fläkten går ju att köra bägge vägarna. MvH Krister
Halloj kamrater,Kan meddela att jag av en slump lyckats få upp betydligt mer värme till övervåningen! Vår trapp kommer upp till höger i ett allrum på övervåningen med en helvägg upp till tak till höger och ett räcke till vänster...hmmm...hoppas ni fattar. Nåväl, räcket till vänster (som gör att man inte ramlar ner trappan från allrummet...haha) används ganska ofta för att hänga lite tvätt. Härom veckan hängde jag ett stort lakan vilket medförde att det "öppna" räcket blev täckt. Jag misstänker att det blir nån slags skortenseffekt efter detta för värmen kommer helt klart upp lättare på övervåningen nu!//P
Citat från: peppelito skrivet 15 november 2006, 22:38:52Halloj kamrater,Kan meddela att jag av en slump lyckats få upp betydligt mer värme till övervåningen! Vår trapp kommer upp till höger i ett allrum på övervåningen med en helvägg upp till tak till höger och ett räcke till vänster...hmmm...hoppas ni fattar. Nåväl, räcket till vänster (som gör att man inte ramlar ner trappan från allrummet...haha) används ganska ofta för att hänga lite tvätt. Härom veckan hängde jag ett stort lakan vilket medförde att det "öppna" räcket blev täckt. Jag misstänker att det blir nån slags skortenseffekt efter detta för värmen kommer helt klart upp lättare på övervåningen nu!//PKul !!Precis vad jag misstänkte. ( se mitt inlägg tidigare i denna tråd..)