0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
studshejVilket alternativ valde du,hur fungerar det med värmespridningen?Har själv en liknande planlösning och har min pump placerad som alt.A och är mycket nöjd med värmespridningen.Har förstås Toshibas värmepump RAS B10 EKVP-E kanonmaskin,idag +5 gr. ute fläkten på auto (knappt hörbar) 23 gr. inne
Åh.. fanken vad bra!Kul att det fungerade så bra trots min kritik, tur att ni och pumpen inte lyssnade på det!Vad har du för insugsluftstemp och hur varmt är det i köks- resp. allrums-del?
Citat från: Paxmax skrivet 23 november 2006, 03:29:41Åh.. fanken vad bra!Kul att det fungerade så bra trots min kritik, tur att ni och pumpen inte lyssnade på det!Vad har du för insugsluftstemp och hur varmt är det i köks- resp. allrums-del?Insugsluftstemp? Hur vet man sånt?Jag vet bara att det var typ -5 grader ute och temperaturen i huset är mellan 20 och 22 grader (har dock inte mätt temperaturen så noga överallt). Jag blev glatt överraskad att värmen spred sig så pass bra till alla rum. Visserligen har vi en öppen planlösning, men ändå...Just nu har jag bara element på i badrummet (vi vill ha lite varmare där), förrådet och i garaget (typ 14 grader där).Jag har en Panasonic E9DKE
...Insugsluftstemp? Hur vet man sånt?...