Hej! Jag har haft meddelandet "Fel på avfrostningselement EB16" till och från de senaste två åren. Installatören har varit här ett antal gånger, men det ser inte ut att bli bättre. Under det senaste året tappade pumpen även ofta uppkopplingen till Nibe Uplink. Därför fick jag ett nytt Display-kort och nytt avfrostningselement i slutet av februari på garantin. Pumpen gick bra i knappt två veckor sedan kom "Fel på avfrostningselement EB16" tillbaka. Det kommer alltid 9-10min efter "Avfrostning pågår". Och ca 10-15gånger per dygn.
De senaste dagarna har "EB16" ersatts av "Kalibrering av luftflödesgivare BS1 är inte utförd". Även den kommer ca 10min efter "Avfrostning pågår". Och 6-12ggr/dygn.
Värmen i huset funkar i övrigt bra. Uppkopplingen till Uplink verkar funka fint nu.
Det är en F730 som sitter i 140m2 i fjällen. Radiatorer, men ingen golvvärme.
Jag har loggat det senaste dygnet. Och kontaktat installatören, men det känns oklart om dom kan fixa detta...
Jag är ganska okunnig gällande värmepumpar tyvärr.

Det finns garanti kvar, men inte särskilt många månader, därför är jag lite angelägen att få koll på detta.
Tips hur jag kan agera mot installatör/Nibe?