0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hehe välkommen in i "monster"klubben....... //Krister
Kul med lite uppföljning..... Hur fungerar det hittills för dig då? Får du runt värmen i hela huset eller måste du stödköra något element i något rum? Isf vilket rum?//Krister
Tycker det låter som en bra anläggning du fått.
Citat från: Rickard skrivet 18 maj 2008, 12:03:40Tycker det låter som en bra anläggning du fått.Ja, i stora drag så är jag mycket nöjd med den. När det har gått ett år från installationen kan jag rapportera skillnaden mot tidigare år, vad gäller elförbrukningen. Det ser lovande ut hittills i alla fall.För att nyansera rapporteringen lite grann så vill jag nämna några saker som är mindre bra:*Mittersta luftspjället fungerar inte. Man får hjälpa till för hand. Spjällmotorn går men den slirar eller är för svag.*Vibrationer och resonansljud genom väggen, speciellt när det är kallt. Dålig vägg, egentligen. Ska prova med de mjuka kuddarna från webshopen.*Avfrostningarna vid kallare än -15°. Pumpen upphör med behovsstyrd avfrostning och går över till tidsstyrd. Frågan är om det verkligen behövs? Lite intelligentare styrsystem skulle nog höja kapaciteten där.*Att manuell inställning på fläkthastigheten inte alls betyder att man själv får bestämma hastighet. Tycker pumpen att tvåans hastighet på innefläkten räcker, då blir det så, oavsett om jag väljer trean eller fyran.
Ja Raffen, det är inte lätt veta om man har gjort det perfekta valet, såhär i efterhand. Sedan är det ju så att det kommer nya modeller hela tiden. Jag tycker ändå att jag har fått en bra och kraftig maskin för pengarna om man ser till det prisläge som har rått här uppe. Jag var ändå tvungen att köpa komplett med installation, dels pga okunskap, dels pga min då ganska nyopererade rygg.Vad tänkte du på när det gällde elförbrukningen? Jag tänkte att jag kan redovisa för ett helt år men det blir inte förrän i februari nästa år. Mvh/ Göran