0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
DÅ HAR JAG GJORT NÅGORLUNDA RÄTT IALLAFALLJAG BÖRJADE MED ATT JUSTERA VÄRME EFTER DET KALLASTE RUMMETSEDAN SATTE JAG TERMOSTATER I DE RUM SOM BLEV FÖR VARMA
Hmm nu blev man satt på pottkanten :-[ men visst är den taggiga ringen en justering..Men det är nog inte bara att vrida på dom jag nämnde om ska man lyfta ringen mot sig..Nån annan som vet?
Om man monterar bort termostaten finns oftast en silverring som är nummrerad 1till 7 och har ett N. N= ostrypt, 1 = litet flöde 7 = mycket flöde.Sedan är det bara att göra justeringar Ps du har väl ett tvårörs system ?
Verktyget kanske inte kostar så mycket... men visst var det nån som sa att man kunde ta en stor skruvmejsel.. det var på den här tråden..
Jag köpte ett riktigt MMA-verktyg
Citat från: tipo874 skrivet 09 januari 2006, 00:28:35Jag köpte ett riktigt MMA-verktygVad kostade verktyget?
Vi väntar med spänning på fortsättningen...
Tack skall du ha nu får jag beställa en för annars blir det ingen husfrid då det är för varmt i sovrummet.Kan det var dubbla priset jämfört med en vanlig termostat? Vad det kostar spelar ingen roll om vi får lugn och ro i sovrummet!
Funderar på att sätta tilbaka termostaterna på övervåningen.