0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Var på MILA mässan idag och pratade med en säljare från Sintab.Antingen är han dåligt påläst eller så ljög han mig rätt upp i ansiktet.Han påstod att nibe var den enda luft/vatten värmepumpen som klarade att gå ner till minus 20 grader. Jag har för mig att det inte var så värst länge sedan som det i deras reklamblad stod minus 15, Thermias Atria däremot har alltid klarat minus 20.Fick känslan av att han gav de andra fabrikaten sämre värden för att han skulle få sålt sin nibepump. En intressant fundering är "varför har nibe sänkt sin lägsta utetemperatur?"
Citat från: Heiho skrivet 07 februari 2007, 21:57:24Var på MILA mässan idag och pratade med en säljare från Sintab.Antingen är han dåligt påläst eller så ljög han mig rätt upp i ansiktet.Han påstod att nibe var den enda luft/vatten värmepumpen som klarade att gå ner till minus 20 grader. Jag har för mig att det inte var så värst länge sedan som det i deras reklamblad stod minus 15, Thermias Atria däremot har alltid klarat minus 20.Fick känslan av att han gav de andra fabrikaten sämre värden för att han skulle få sålt sin nibepump. En intressant fundering är "varför har nibe sänkt sin lägsta utetemperatur?"För att dom tillverkat en ny luft vatten vp som klarar att gå till -20 och detta för marknaden vill det...