0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej gott folk, är ganska ny på den här biten men har beslutat mig för att skaffa LVP.Jag bor i ett 70-tals hus med inredd källare, stor gillestuga och öppen planlösning i övrigt.Övervåningen är också ganska öppen med portaler till kök och vardagsrumVåningsplanen är på 105kvm.Min idé är att sätta en pump på varje våning, för att hur jag än gör kommer det vara jättesvårt att förflytta luft mellan våningarna, en kommer sitta i gillestugan då och ta hand om källaren.Och den andra ovanför dörren i hallen där den har möjlighet att få in lugt i de andra rummen.Kommer använda mig av sanoy då jag kan köpa de till bra priser genom mitt jobb.Ska jag välja st 93:or eller 2st 123:or eller en av varje kanske?Har nya element nästan överallt och golvvärme i badrum, så den kommer ju användas i vilket fall.Hoppas nån kan ta sig tid och ge mig lite råd, eller åtminståne få igång en diskssion.mvh
Svar till Paxmax.En panasonic E15DKE med två innerdelar vore ett alternativ.Frågan är hur mycket kostar sanyon inklusive installation?Mitsubishi heavy industries nya pumpar har COP-värde över 5.De lär kosta ca 20.000:- styck inklusive installation. Panasonics HE serie har också höga COP-värden.