Menu ≡
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
►
Medlemmar
◄
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Startsida
Forum
NYA
OLÄSTA
ALLA
Webshop
Köpa värmepump?
Sök
Medlemmar
Visa medlemslistan
Sök efter medlemmar
Logga-in
Vanliga frågor
Registrera
Hjälp
Kontakt
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
Tillverkar/leverantörsforum, diskutera direkt med tillverkare och leverantörer här!
»
TS Comfort AB
(Moderator:
TS Comfort AB
) »
Ämne:
Fler märken?
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
2
Next
Alla
Gå ned
Författare
Ämne: Fler märken? (läst 10138 gånger)
0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Northkingen
Power By Fujitsu
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Norsjövallen/Sverige
Antal inlägg: 2352
Karma +6/-6
Kön:
Carpe Diem
Northkingen
Fler märken?
«
skrivet:
02 oktober 2006, 22:33:50 »
Citera
Hej Thomas! Undrar bara om du har funderingar på att ta in fler märken än Panasonic, Mitsubishi och Sanyo i ditt sortiment? Skulle ju vara nice om du gjorde det eftersom du har mkt bra priser på dina varor men skulle gärna velat att det funnits fler märken att välja bland.
MvH Krister
«
Senast ändrad: 02 oktober 2006, 23:27:32 av Northkingen
»
Loggat
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för små hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw. 1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 på 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan Skellefteå och Lycksele.
Northkingen
Power By Fujitsu
Dignitär inom värmepump
Karma +6/-6
Kön:
Carpe Diem
Northkingen
SV: Flera märken?
«
Svar #1 skrivet:
02 oktober 2006, 22:35:47 »
Citera
Vill bara påpeka att det absolut inte är menat som någon kritik mot dig och din firma utan endast en undran. Thumbsup MvH Krister
Loggat
1st Fujitsu AWYZ 18 LB Nocria och 1st Panasonic HE-12 DKE. Bättre med för stora än för små hihi. Vedkamin Handöl 34T 7kw. 1 1/2-plans Platzerhus byggt 1978 på 230kvm i Norsjö kommun (Norsjövallen) Norrlands inland mellan Skellefteå och Lycksele.
TS Comfort AB
Moderator
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Nykvarn
Antal inlägg: 8782
Karma +10/-2
Kön:
Säljer och installerar värmepumpar
TS Comfort AB
SV: Fler märken?
«
Svar #2 skrivet:
03 oktober 2006, 17:09:58 »
Citera
Tjena
Angående sortimentet så kommer jag kanske att komplettera med Sharp, Mitsubishi Heavy samt möjligtvis Toshiba.
Luft/vatten från Daikin finns också i mina funderingar. Det hänger på priserna jag får ge samt att jag vill dubbelkolla lite mer angående felprocent på maskinerna då jag är allergisk mot problem maskiner. Det största problemet med att ha ett stort utbud är att det blir svårare att hålla lager samt att ge korrekt information om alla märken. Luft/vatten ligger närmast i tiden.
mvh
Thomas
TS Fastighetservice
Loggat
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
för aktuellt utbud av luftvärmepumpar och Poolvärmepumpar.
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.
Northkingen
Power By Fujitsu
Dignitär inom värmepump
Karma +6/-6
Kön:
Carpe Diem
Northkingen
«
Svar #3 skrivet:
03 oktober 2006, 20:25:44 »
Citera
Tackar för svaret! Låter spännande att du ev kommer att utöka ditt sortiment, tycker att du har mkt konkurenskraftiga priser på ditt nuvarande sortiment.
MvH Krister
Loggat
Northkingen
Power By Fujitsu
Dignitär inom värmepump
Karma +6/-6
Kön:
Carpe Diem
Northkingen
«
Svar #4 skrivet:
19 november 2006, 15:18:29 »
Citera
Thomas du har inte övervägt att ta in Fujitsu i ditt sortiment? Verkar ju onekligen som folk har börjat få upp ögonen för fujitsun pga bra värden hög effekt och mkt bra priser osv.....
Eller det kanske tyvärr inte funkar för jag har för mig att fujitsu bara vill sälja inkl montage men det borde ju kunna gå att lösa med paralellimport eller?
//Krister
Loggat
TS Comfort AB
Moderator
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-2
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #5 skrivet:
19 november 2006, 18:35:46 »
Citera
Fujitsu här i landet vill endast sälja till återförsäljare som både säljer och monterar maskinerna. Jag måste hitta lite fler kylfirmor att samarbeta med ute i landet för att det ska vara intressant. Jag har inte undersökt förutsättningarna för att ta in dom själv.
Tar man in dom själv så brukar det saknas någon bokstav i modellbetäckningen vilket gör att folk blir skeptiska till att det verkligen är samma maskin, tex mina Sanyo med en annan betäckning än Ahlsells maskin gör att folk går på att deras återförsäljare säger att endast Ahlsells maskin är gjord för norden. Tror annars mycket på nya hyper invertern från Mitsubishi som kommer till mig nu i veckan
mvh
Thomas
TS Fastighetservice
Loggat
Företaget har bytt bolagsform 20070101 från tidigare TS Fastighetservice till nuvarande TS Comfort AB
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
Våra luftvärmepumpar kommer från dom Svenska Generalagenterna och har därmed 5 års totalgaranti. Vi säljer enbart luft/luft värmepumpar inkl installation och då inom vårat installationsområde Södra Stockholm/Södermanland med lite omnejd.
Kontakta oss för kostnadsfritt hembesök för förslag på märke och modell som är lämplig för just eran fastighet.
Northkingen
Power By Fujitsu
Dignitär inom värmepump
Karma +6/-6
Kön:
Carpe Diem
Northkingen
«
Svar #6 skrivet:
19 november 2006, 19:46:37 »
Citera
Ok det va ungefär vad jag misstänkte...... kan ju samtidigt vara positivt att fgnordic vill säkerställa att fujitsu-pumparna blir monterade av en behörig kylmontör för en korrekt och seriös installation för annars vet man ju hur rykten kan spridas pga att någon mindre kunning hemmapulare misslyckats med installationen och sen skyller på pumpen men i själva verket berodde på felaktigt montage vilket tyvärr snabbt kan förstöra ett märkes rykte......
Vill bara påpeka att jag absolut inte har något mot paralellimport bara montaget görs av en kylmontör så allt blir korrekt utfört så inga märken får ett oförtjänt rykte. Men det är ju upp till var och en att göra som man vill bara man inte försöker skylla på pumpen om man klantar sig själv.
Men tycker det är trist att du inte har fujitsu i ditt sortiment för att jag tror att du skulle kunna hålla ett mkt konkurenskraftigt pris på den iaf utifrån vad du har för priser på ditt övriga sortiment, förövrigt tycker jag att du verkar vara mkt seriös och kunnig samt kryddar forumet med mkt kunskap.
//Krister
Loggat
TS Comfort AB
Moderator
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-2
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #7 skrivet:
16 februari 2007, 21:27:14 »
Citera
Angående nya märken så har jag tillfört Mitsubishi Heavy, Sharp samt Daikin till mitt sortiment.
Daikin Altherma luft/vatten kan jag ta hem på beställning till den som önskar, den rackarn är ganska dyr komplett med allt så det lär inte bli någon storsäljare för min del.
Fujitsu kommer jag att ha ett par modeller av framåt våren, frågan är bara vilka som man ska satsa på.
mvh
Thomas
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
kluven
Expert på värmepump
Antal inlägg: 303
Karma +0/-1
kluven
«
Svar #8 skrivet:
27 februari 2007, 10:09:37 »
Citera
Fujitsu Nocria AWYZ 14 LB 9,1 KW skall du nog ha iallafall Thumbsup
Loggat
Bergvärme är Livet! Men livet har inte gett undertecknad annat än Luftvärmepumpar :'(
Chofu RA0929 x1 Chunlan 50GW x3
Känner mig rätt blåst
Har en kamin Nibe Contura 520T
som nu är installerad!
TS Comfort AB
Moderator
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-2
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #9 skrivet:
27 februari 2007, 10:37:47 »
Citera
Misstänker att kluven är norrlänning eller?
Ni verkar ha Fujitsu hysteri däruppe Thumbsup
Vi får se vilka det blir.
mvh
Thomas
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
tolins
I branschen
Dignitär inom värmepump
Stad/land: norrbotten
Antal inlägg: 1107
Karma +0/-0
Kön:
Jag älskar värmepumpar!
tolins
«
Svar #10 skrivet:
27 februari 2007, 12:33:43 »
Citera
Ni verkar ha Fujitsu hysteri däruppe
Det är för att dom haft nöjet att jobba med så trevliga o duktiga montörer
Loggat
TS Comfort AB
Moderator
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-2
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #11 skrivet:
27 februari 2007, 15:52:57 »
Citera
Synd bara att innedelarna ska behöva bli så ruggigt stora när man går upp i effekt på maskinerna.
Jag tror att jag snart ska börja procenta lite på dig Tolins då jag har hänvisat några Fujitsu spekulanter till dig, dom bodde norr om dalälven så det kan bara vara ett stenkast från dig
mvh
Thomas
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
Rickard
Rickard
Administratör
Dignitär inom värmepump
Stad/land: Piteå
Antal inlägg: 35476
Karma +56/-45
Kön:
Ägare av forumet
Rickard
«
Svar #12 skrivet:
27 februari 2007, 15:55:16 »
Citera
Tror dom har problem med ASY9, min svågers är i alla fall i labb nu, och han får förmodligen en annan modell.
Avfrostningsproblem.
Ingen verkar vara ofelbar.
Loggat
Webbshop för energisparare:
www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst
:
https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning:
https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum:
www.poolforum.se
och:
www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig:
http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236
tolins
I branschen
Dignitär inom värmepump
Stad/land: norrbotten
Antal inlägg: 1107
Karma +0/-0
Kön:
Jag älskar värmepumpar!
tolins
«
Svar #13 skrivet:
27 februari 2007, 16:10:53 »
Citera
Det var väl ändå höjden av otur,den enda Fujitsu med problem behövde naturligtvis vara Rickards svåger
.Nä allvarligt talat så har dom mindre Fujitsumodellerna haft avfrostningsproblem speciellt när det varit någon +grad.Den som heter 9LC har vi haft mest problem med,det har tagit alldeles för lång tid att lösa detta fiR:men nu verkar det på gång
Loggat
TS Comfort AB
Moderator
Dignitär inom värmepump
Karma +10/-2
Kön:
TS Comfort AB
«
Svar #14 skrivet:
27 februari 2007, 17:04:49 »
Citera
Det var "kul" att det inte bara är Panasonic som har lite problem just nu
Det som är extra roligt just nu är att Panasonic inte har gått ut i medierna där dom har uttalat sig och då påtalat vilka modeller det gäller. Nu ringer telefonen oavbrutet med frågor om när deras värmepump ska bytas ut trots att dom inte har någon problem modell. Som tur är ska jag sitta med en paraplydrink vid poolen nästa vecka på kanarieöarna, det kanske finns någon ac på rummet man kan pilla på om det blir alltför jobbigt i värmen
mvh
Thomas
Loggat
Se
www.tsfs.se
eller
www.comfortab.se
Svara
Skicka ämnet
Skriv ut
Sidor: [
1
]
2
Next
Alla
Gå upp
Värmepumpsforum allt om värmepump och värmepumpar
»
Tillverkar/leverantörsforum, diskutera direkt med tillverkare och leverantörer här!
»
TS Comfort AB
(Moderator:
TS Comfort AB
) »
Ämne:
Fler märken?
Annonser
Right Block
Online just nu!
gäster: 1313
dolda: 0
användare: 17
Användare online
:
Totning
ErikB
uecjs
Raketost
BiggerDigger
T.eriks
kWhalp
haggis
Micc
Heat?
TS Comfort AB
rousit
Scarrl
berkan
pobroms
Zyberdude
Musicdigger
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies.
OK
Mer info