Halloj!
Jag hade hemma en kille från IVT för att kolla om vår panna var anpassad för en luft/vatten pump för ett par veckor sedan. Det var den på sätt och vis, men det behövdes vissa styrfunktioner så det skulle kosta mer än det smakar.
Så vårt bästa alternativ just nu är en luft/luft.
Han ville ju naturligtvis sälja sin IVT Nordic Inverter. Pris inkl installation 22500:-
Men han rådde oss samtidigt att vänta tills deras nya modell kommer i December. Den ska vara ännu effektivare. Beställer vi en sådan nu i dagarna så får vi den för samma peng trots att den egentligen kommer att kosta 1000 spänn mer.
Men ska man ha en IVT ? Jag har inte alls hängt med på vad som hät de sista åren på utvecklingen med luft/luft pumparna. Vill minnas att IVT låg lite efter för ca 3 år sedan.
Säljaren berättade att det sitter Mitsubishikompressor i IVT. Är det samma "innehåll" i många av pumparna idag?
För min del handlar den inte om att spara 100-lappar i inköpskostnad. Jag vill ha en bra pump som är effektiv, någorlunda tyst.
Sen har jag också fått för mig att det är en fördel att ha "tempkontrollen" i fjärrkontrollen(?)
Är det så?
Tacksam för hjälp i djungeln
/andreas