0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sverigedemokraternas ideologi heter främligsfientlighet, detta genomsyrar hela deras partiprogram (jag har läst det). Jag tycker att nuvarande integrationspolitik inte funkar alls men jag vill inte att främligsfientlighet ska få inflytande på politiken.Främlingnfientlighet hör inte hemma i en demokrati (och inte kommunism heller för den delen).
Jag har inte röstat på SD men...Att försvara demokratin med vad man gott kan kalla odemokratiska metoder (förvägra debatt, frysa ut o s v) gör att demokratin själv faller per definition.Det är bara att acceptera folkets vilja - eller byta styrelskick.
Främlingnfientlighet hör inte hemma i en demokrati (och inte kommunism heller för den delen).
Hmmm...Oavsett partier, och vad man tycker om dom, så finns det väl ingen demokrati i praktiken?Jag menar... I värsta fall kan ju 50,0000001% bestämma helt över 49,9999999 av befolkningen. Och det är rätt illa egentligen
Visst, Du har helt rätt. Å därför bör det kallas för vad det eg är, d.v.s majorites-styre. Det är bara så att politikerna har lagt beslag på ordet "demokrati" å sen förvanskat innbörden för att passa in i deras syfte. Troligen vänder sig "dom gamla grekerna" i sina gravar, när dom ser hur ordet demokrati missbrukas, å inte alls har den ursprungliga innebörden längre.mvh humlan.