0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det borde finns några här som monterat sina pumpar själv och rimligtvis borde även någon av dessa krånglat Har ni lyckats utnyttja garantin isåfall?Berätta om era erfarenheter!
Stämmer, mina pumpar är installerade utan protokoll etc och i en blev det ngt knas med det stora kretskortet så kompressorn inte startade som den skulle, ingen hjälp från Ahlsell. Det löste sig ändå efter en tid, men helt klart så håller de hårt på reglerna vilket jag iofs kan förstå och acceptera men nästa pump blir inte från dem.
Både t-sf och ahlsell verkar ha skött sina garantiåtaganden så vitt jag kan se, finns ingen anledning att klaga på någon av dem med andra ord.
Fråga?Om jag som konsument och användare av varan som jag har köpt av ett företag går sönder så är det väl i första hand konsumentköplagen som gäller och inte något finstilt på ett papper som jag inte på något sett har skrivit på???Naturligtvis så skall installationen vara fackmannamässigt utförd, men det kan den ju vara även om man inte är certifierad kylmontör.Är det någon här på forumet som t.ex. har tagit hjälp av en konsumentvägledare eller liknande vid ett garantiärdende?
Jag har alltid undrat om den där lilla plastpluppen eller vad det nu brukar vara sklle vara borta från en TV eller en DVD om garantin skulle gälla....den gäller ju inte om man gjort ett ingrepp i maskinen......