0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det här är självreglerande.När vi eldat så mycket fossila bränslen att det är sommar året runt så kommer vi att minska på eldandet. Där nånstans uppstår en jämnvikt (undrar om man får vara ironisk om naturen egentligen)
Nä nu får det va slut på värmen..Jag riktigt längtar tills nålen på temrmomtern kryper ner motminus 20..
Minusgrader norrut..Värmen kom sig av nåt lågtryck över atlanten, nån rest av en tidigare "hurricane" vad den nu hette..Men man börjar iofs att undra vad det är, gränsen för tropikvärmen har varit här norr om Jämtland nånstans..Idag stod pumpen även cirkpumpen (sommartempstopp)
Citat från: Bertil skrivet 24 september 2006, 00:02:36Minusgrader norrut..Värmen kom sig av nåt lågtryck över atlanten, nån rest av en tidigare "hurricane" vad den nu hette..Men man börjar iofs att undra vad det är, gränsen för tropikvärmen har varit här norr om Jämtland nånstans..Idag stod pumpen även cirkpumpen (sommartempstopp)Näru Bertil, inatt har det varit 8º som kallast, och jag tycker nog att jag bor "norrut". Det är jätteskönt med värmemen det ställer till det litegranna såhär på höstkanten för oss älgjägare. Våra fallna älgar har inte kunnat hänga(möra)den tiden som vi velat, då de har riskerat att surna. Den sista kunde bara hänga i 4 dagar. På den tredje dagen hade kötteten temp av 12º, vilket gjorde att vi inte tordes ha den hängande längre.....