0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Installatörens försäkrinsbolag och vårt försäkringsbolag har bollat frågan mellan sig i snart 3 veckor om vem som skall betala och hur mycket. Det har slutat med att vi fått svar om att vi skall betala 10.700:- pga. åldersavdrag. Tvättstugan är från mitten av 80-talet. Jag hade kunnat köpa det om jag hade orsakat felet. Men att en erfaren installatör borrar i en vägg utan att kolla om det finns vattenrör. Hans inkompetens gör att vi skall betala för att få vår tvättstuga återställd. Vi kräver endast att tvättstugan skall återställas i ursprungligt skick. Det har nu gått 3 veckor utan att vi ens fått en byggfläkt från installationsföretaget. Vi har gipsväggar och det luktar riktigt unket och jag tror att det möglar. Är det rimligt att vi skall betal för hans fel?
Är det rimligt att vi skall betal för hans fel?Vad gör vi? Har ni några råd?
PS. Jag har redigerat ditt inlägg då jag inte anser att det finns någon anledning att smutskasta enskilda företag i forumet.
Tätskikten kanske du inte får göra själv, men en stor del av arbetet borde du kunna utföra och på så sätt minska kostnaden.
Jag har för några år sedan lärt mig att försäkringsbolag är inte till din hjälp, snarare din motståndare när något hänt, så sluta kalla dom för mitt försäkringsbolag för det lurar en bara.MVHMesser