0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sjukpensionera för ofta!! Ha ha ha, jag tror inte det är sant att jag ser, det som skrivs här. Har ju själv varit arbetare i 30 år (lagerarbete, truckkörning, kabelfel m.m) å mina vänner är nästan bara arbetare, jag vet alltså hur jävla svårt det är att få nåt klassat som arbetsskada, eller bli förtidspensionerad. Så dom rent ut sagt svinaktiga lögnerna Nisken kommer farande med, är inget annat än förtal å ett hån mot folk som slitit ut sig i sitt arbete. Nädu Nisken, nu har Du skitit i det blå skåpet, då Du uppenbarligen inte kännar till verkligheten, utan grundar på hörsägen eller "pappersutredningar" med vilseledande statestik. Som sagt, att Vi är på väg in i ett samhällsklimat, där alla ska arbeta till varje pris, där empati å medmänsklighet inte har nån plats, det har jag förstått, men jag gillar det inte Att få fler människor att känna sig nyttiga...., pyttsan, att få fler människor att känna sig utnyttjade borde det stå istället....mvh humlan.
Just det, "Vilken grupp Du tillhör, vet Du bara själv" men så fungerar inte sjukskrivningar eller förtidspensioner. Där avgör försäkringskassans läkare vilken grupp jag tillhör, men resultat att folk ibland inte får den ersättning dom är berättigade till. Orkar inte mera bemöta dina argument, då Du uppenbarligen aldrig behövt besöka "skuggsidan", å alltså inte har nån kunskap om den. Du påstår att det fuskas hejvilt, vilket är precis samma sak, som om jag skulle påstå att det uppvägs av de som inte får nån ersättning. Nä nyansera tramset, annars så kommer Du att få sparken t.o.m från det "blå laget", inte ens dom är så långt från sanningen som Du försöker beskriva den för oss. mvh humlan.
Kanske dags att satsa på nåt annat, nåt som har framtiden för sig, och inte försöka klamra sig fast vid verksamhet som har dålig lönsamhet, inte p.g.a. våra höga löner och vårt vidriga fack - utan andras skamligt låga löner och deras avsaknad av fack.Sverige skall inte satsa på att konkurrera med polen och övriga låglönerländer, vi måste hitta nischer där vi är först eller bäst och sedan satsa vårt krut där.Och vem ska satsa på det - facket? Och vad tror du "Sverige" skulle kunna som ingen annan kan? Vår utbildningsnivå är lägre än de flesta nya medlemmarna i EU. Vår arbetsmoral lägre. Vår bekvämlighet högre. Kolla på Håkan Lans eller Gunnar på CZ, dom få gånger vi hittar på nåt är vår svenska mesighet ivägen. Utländska tillverkare tar för sig och våra företagare helt utan support från staten, åtmionstone hittills, eftersom dom inte passar in i den fackliga kollektivavtals strategin....CiteraJag vet var jag har min solidaritet, i valet mellan den hårt arbetande, ensamstående småbarnsföräldern som vill stå på insidan av systemen och bidrar med sin skatt och glidaren som går på bidrag och skapar guldkant genom svartjobb. Var har du din?Tja, enligt dig så har jag den visst med den som jobbar svart. Korkade insuniationer från dig som inte vet ett smack om mig eller vad jag står för."Var har du din?" är en fråga, som manar till eftertanke, inte ett påstående."Korkade insuniationer från dig som inte vet ett smack om mig eller vad jag står för." är däremot en åsikt och ett påstående i rätt insinuant ton.....
Jag vet var jag har min solidaritet, i valet mellan den hårt arbetande, ensamstående småbarnsföräldern som vill stå på insidan av systemen och bidrar med sin skatt och glidaren som går på bidrag och skapar guldkant genom svartjobb. Var har du din?
Kan inte låta bli :-[ Ni talar om svartjobb... utfört av arbetslösa! ni skjuter fel som jag ser det --/ :,v(Nisken verkar va stenhårt inriktad på det rätta... kanske även företagare. Jag påstår att 90-95% av ALLT svartjobb utförs av företag/företagare!I den gruppen borde man beivra fusket!!!! Där undandras det enorma belopp, om alla företagare vore ärliga skulle skatten kunna sänkas enormt mycket mera än om bidragen minskas!!Att hoppas på att dom blå ska öka kontrollen där är väl tyvärr att hoppas för mycket!?Jag skulle vilja höra R ondgöra sig över skattefusket hos företagarna Hoppas jag eldade på lite nu --/ --/ studs
CiteraDet är en svart-vit-målning i klass med Sverigedemokraternas retorikTypiskt sätt at försvara sig på när man inte kan försvara det man är satt att försvara.Tänker inte ens bemöta detta mumojumbo.
Det är en svart-vit-målning i klass med Sverigedemokraternas retorik
Sänkta arbetsgivaravgifter och skatteavdrag på bred front (typ Finland) i kombination med sänkt eller slopad fastighetsskatt och förmögenhetsskatt kommer att minska statens möjligheter att:Rehabilitera drogmissbrukareUtbilda outbildade och invandrareGe trygghet åt de som vi ytrots allt måste ha arbetslösa för att kunna möta en stigande efterfrågan i högkonjuktur.
Att ställa en viss typ av avdrag mot en viss typ av åtgärder saknar totalt verklighetsförankring, och därmed kan man bevisa vad som helst. Jag kan ju på samma sätt påstå att statens möjlighet att rehabilitera drogmissbrukare ökar om vi sänker A-kassan eller att den minskar om vi höjer sjukpenningen, men jag vet att det inte är så enkelt.
Resonemanget går ju bara att föra mot en politik man inte tror på. Sänkta avgifter och skatter är tänkta att stimulera ekonomin och om det slår väl ut ge staten ökade möjligheter att utföra den verksamhet den är tänkt att uföra (vilket i och för sig i en borgerlig politik innebär en mindre omfattning än i en socialdemokratisk politik)
Jag tänker ägna mig åt VP trådarna, fortsättningsvis, där är vi inte alltid överens heller - men där tycks en rationell diskussion åtminstone mellan dig och mig ha bättre förutsättningar. Tack för en bitvis hård politisk debatt Rickard
Att sedan en majoritet av svenska folket inte behöver bry sig om det är en helt annan sak, och det är det jag menar avspeglar sig i valresultatet. Vi är så pass många som vinner på att försämra för de som redan har det sämst att vi röstar för det då vi inser att det kommer att gynna oss själva.Valet har skett i demokratisk ordning, men det behöver inte avspela sig i att vinnaren driver en solidarisk politik.
Du har naturligtvis rätt i att man inte kan generalisera i alla frågor alltid, men sedan säger du själv precis vad jag menar:CiteraResonemanget går ju bara att föra mot en politik man inte tror på. Sänkta avgifter och skatter är tänkta att stimulera ekonomin och om det slår väl ut ge staten ökade möjligheter att utföra den verksamhet den är tänkt att uföra (vilket i och för sig i en borgerlig politik innebär en mindre omfattning än i en socialdemokratisk politik)Sänkta skatter kommer "antagligen" att innebära besparingar i det offentliga ansvarstagandet för alla typer av människor, jag kan naturligtvis inte säga säkert att det är så, men jag tror nog att de flesta inser att sannolikheten stödjer min teori.
ALLA privatpersoner ber ju om svartjobb (då menar jag alla :-[ ) dom utföres av oftast av företag, det kanske är ok i dom flestas ögon. MEN det undandrar enorma belopp från statskassan. (då menar jag ENORMA)