0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
O.Ture krockar p.g.a anan bilists vårdslöshet, å ådrar sig en mängd svåra skador. Men innan han blir medvetslös, så knäpper han upp säkerhetsbältet. Nitisk försäkringstjänsteman får reda på att O.Ture inte hade bältet på sig, å bolaget vägrar betala för skadorna, eftersom O.Ture anses ha förvärrat skadorna, genom att inte använda bilbälte. Vad som sen följer, är troligen ett efterspel i rätten, med oviss utgång...
CiteraOch hur vill du införa högre moral? Jag har aldrig påstått att jag tror eller vill införa en högre moral eller mer av angiveri, jag har hara sagt att det är det enda som kan få bort svartjobben.Jag tror inte att något av det kommer att inträffa, varken högre moral, mer angiveri eller mindre svartjobb.
Och hur vill du införa högre moral?
Alliansen retorik har varit framgångsrik när det gäller att övertyga svenska folket om dess förträfflighet.Göran Persson och övriga i vänsterblocket har varit urusla på att beskriva bristerna i alliansens retoriska förslag.Jag och Humlan57 skulle under 1 timmes debatt ha kunnat överbevisa de flesta svenskar om bristerna i många av de lagda förslagen, i alla fall i de förslag som är dåliga, jag vill bara tillägga att jag tycker att alliansen även har många bra förslag.T.ex. angående skolan och sjuklönekostnaderna för företagen.Det jag inte gillar i alliansens förslag är "sköt dig själv och skit i andra-mentaliteten som vissa av förslagen andas.Då vi lever i en demokrati är det nog ändå bara att inse att det har varit en framgångsrik retorik, och visst, de flesta av oss är ju framgångsrika, friska och utan större behov av subventionerade skyddssystem både när det gäller trafikolyckor, sjuklön och/eller a-kassa.
Kanske har svenska folket gått in i en tonårsfrigörelse.
Dessutom, istället för höjda räntor som medicin mot stigande inflation skulle de minska ränteavdragens värde istället.Sänk ränteavdragen från 30% till 25% istället för att höja styrräntan, det skulle resultera i lägre villapriser, lägre fastighetsskatt och mindre konsumtion med lånade pengar.ATT INGEN HAR TÄNKT PÅ DET FÖRR
Jag och Humlan57 skulle under 1 timmes debatt ha kunnat överbevisa de flesta svenskar om bristerna i många av de lagda förslagen, i alla fall i de förslag som är dåliga, jag vill bara tillägga att jag tycker att alliansen även har många bra förslag.T.ex. angående skolan och sjuklönekostnaderna för företagen.
Det är en svart-vit-målning i klass med Sverigedemokraternas retorik
Vad tycker ni om mitt förslag om minskade ränteavdrag istället för högre ränta som vapen mot inflationen. (om vi nu ändå skall lära oss att ta hand om oss själva)
Det ska helt enkelt inte vara möjligt, att tjäna pengar på andras olycka, oförmåga eller sjukdom, så på mig biter inga argument, om att det privata klarar det bättre å billigare.