0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
tillverkaren på denna är galanz
Precis, dags för fakta igen:1. detta är inte en Polsk pump, utan en pump som kan köpas i Polen.2. Detta är en galanz, må bäste man vinna (typ som rysk rulette)3. Ni finner samma skräp i Sverige.4. Värmepump ? Bra pumpar är nu så billiga här, varför köpa billigt skräp?Se detta som en ersättning för er värmekälla, inte som en heltids-sysselsättning att få att fungera.HälsTomas
olagligt att sälja...inte att köpa. 98% av världen använder R-22, 60% av världen använder fortfarande R-12 ( hör och häpna) Tullen får inte släppa in en fylld R-22 maskin.eller utföra.
Citat från: intr 10 skrivet 15 september 2006, 16:24:33olagligt att sälja...inte att köpa. 98% av världen använder R-22, 60% av världen använder fortfarande R-12 ( hör och häpna) Tullen får inte släppa in en fylld R-22 maskin.eller utföra.98 + 60 = ?Nä, visst säljs det (och inte bara i öststaterna utan även i södra Europa) R22-maskiner, men de får inte importeras till EU längre (med undantag i vissa länder när man kan bevisa att maskinerna ska säljas vidare till ett land där det är tillåtet - en del fransmän t.ex. som säljer vidare till sina gamla kolonier i Afrika). Jag tror att det är tillåtet i alla fall, men jag gissar bara eftersom jag sett mer än ett exempel på detta.