0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag tycker nog att det är en waste of time att diskutera om filmen visar sanningen eller inte - det gör den inte. Och det har ingen bäring på den officiella versionens giltighet, filmen är inte tillräckligt väl underbyggd för det.Gå till http://911research.wtc7.net/essays/green/loose_change.htmlOm du orkar finns nog material där för flera dagars genomgång som visar sakfel i filmen.Det är så mycket intressantare att få hårda fakta än att simma runt bland konspirationsteorier.
Du har helt fel, ang den här filmen. Den påstår inte att 9/11 aldrig ägt rum, utan visar bara på vad som kan vara felaktigheter i den officiella versionen. Detalj för detalj, händelse för händelse visar dom på hur det istället kan ha varit. Vissa saker bevisas t.o.m ett så övertygande sätt, att inte jag kan bli annat än övertygad. När filmen är slut, har man totalt smulat sönder massor med saker, å jag garanterar Ni kommer att ha huvet fullt med frågor, efter filmen. Många ggr är det bara småsaker, men med så många småsaker, blir dom viktiga. Sant eller inte, det är iaf en jävligt bra film, det går inte att komma ifrån.
Men tillbaka till frågan, omformulerad. När vågar Vi tro på vad som är sant, när Vi hela tiden bara presenteras de bevis som "makten" behagar lämna ut till oss/folket. En sanning blir aldrig hela sanningen, om någon annan ska bestämma vad folket ska få veta. Då kommer det alltid att dyka upp saker, som kräver nya svar....
Tja, den officiella versionen är inte heller vidare bra, då den innehåller så många "felaktigheter" att långt i från alla, av "dom som var där" håller med om den Nä det duger inte att dömma ut filmen, då dömmer man även ut en hel del vittnen, som befann sig på platsen. Naturligsvis gäller samma sak för den officiella versionen, sett från den sidan. Jag tror Vi lugnt kan räkna med, att nya sanningar kommer att dyka upp. Än finns allt för mycket, som skapar frågetecken.....mvh humlan.
Citat från: humlan57 skrivet 14 september 2006, 21:44:40Tja, den officiella versionen är inte heller vidare bra, då den innehåller så många "felaktigheter" att långt i från alla, av "dom som var där" håller med om den Nä det duger inte att dömma ut filmen, då dömmer man även ut en hel del vittnen, som befann sig på platsen. Naturligsvis gäller samma sak för den officiella versionen, sett från den sidan. Jag tror Vi lugnt kan räkna med, att nya sanningar kommer att dyka upp. Än finns allt för mycket, som skapar frågetecken.....mvh humlan.Vittnen? Hur vet du att dom var där? Hur vet du vad dom egentligen sa (filmen är redigerad)? Varför accepterar du vad som framförs i filmen som "fakta" men misstror den officiella versionen?Om det fanns hållbara bevis för Bushs inblandning i 9/11 så hade de antagligen kommit fram inför förra presidentvalet.
Det finns också en rörelse som hävdar att fotbolls-VM -58 aldrig ägde rum...