0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
1. Jag kan inte påminna mig att det någonsin sett så bra ut för sverige, med undantag för de stigande energipriserna som å andra sidan är nödvändiga om våra barn och barnbarn skall ha någonstans att vistas framöver. (tänker då på att höga priser gör det lönsamt med miljövänliga alternativ)2. "Humlan57" -Hur har du tänkt att aktiv demokrati skall kunna fungera, tror du inte att alla alltid skulle rösta på det som var bra för dem, utan att ta hänsyn för sådana petitesser som en budget i balans, omsorgen om äldre, barn, människor från andra länder och så vidare. Skulle det inte bli anarki?3. Jag tycker att det är kul att debattera politik, men tycker att det är lite onödigt att kasta en massa skit till höger och vänster, varför inte koncentrera sig på analysen av det som hänt och händer och försöka redogöra för hur de olika partierna har tänkt åtgärda de problem som känns viktiga att åtgärda.Tänker då på uttryck som t.ex."fundamentalistisk sosse""Är du blind""Det är den uppfattningen jag har av inbitna sossar"Den typen av skitsnack kan väl vara befogat om man verkligen debatterar med en inbiten sosse, men finns det verkligen någon som tror att Humlan57 är det?Att vräka ur sig att i princip alla på höga poster i den socialdemokratiska regeringen är idioter får , tycker jag, lite av ett löjets skimmer över sig, det faller liksom på sin egen orimlighet, och när det gäller utnämningar till diverse poster har inte borgarna skött det ett skvatt mer "demokratiskt" när de haft chansen.Jag vill att vi försöker lyfta nivån på denna tråd lite, inte så att jag vill stoppa någon att uttrycka sig, men lite mer saklighet skulle inte skada.Nån som håller med?
Varför får man inte köpa vin & sprit på internet, från annat eu-land ?Varför får man inte köpa medicin på internet från annat eu-land, om det inte är från apotek och med recept från läkare ?Varför får man inte ladda ner en låt från internet ? Det är ju ok att spela in den från radio.Varför skall man, med fastighetsskatt, jaga bort våra gamla från sina hus, som de så surt förvärvat ? Detta är det värsta, de har byggt landet, betalat massor med skatt och blivit blåsta på pensionspengerna.Varför skall man sitta i Stockholm och bestämma hur många vargflockar som skall springa runt och riva får i Värmland och norröver ?Det finns hur mycket översittarfasoner som helstJag gillar inte dubbelmoralen hos våra beslutsfattare, och jag gillar inte politiker, kommer inte att rösta på någon heller.
När facket fifflar bort medlemmarnas pengar mår jag illa.
Då det inte framgick i mitt tidigare inlägg måste jag förtydliga det på en punkt, trodde inte att det skulle behövas, men det säger ju kanske mer om de som läser/svarar på mina inlägg än om mig och mina uppfattningar.
Jag gjorde testen och blev borgerlig. ShockedAnser mig själv generellt vara rätt opolitisk, eller i vart fall politisk obunden.
ta dem istället (om det får svenska folket att rösta på borgarna) genom att slopa skatteavdraget för fackföreningsavgiften, det tar betydligt mer pengar från varje medlem i hela landet än vad en fest på krogen gör för byggarna i stockholm....Det finns garanterat ingen större motståndare mot facket än en borgerlig regering, frågan är bara om sveriges arbetare inser det.
Blev väl hyggligt bra utfrågningar, trodde kanske att Rosenberg/Guillou skulle vara lite tuffare och mindre förbindliga.
Reinfeldt har en personlighet som på ett välgörande sätt skiljer sig från Perssons. Ska bli ett intressant val på söndag, så låt oss gå och rösta! 4 dagar kvar. studs studs studs
Vi får se om den sosse/fackskandal av den typ som kommer nu kommer fram kommer att påverka. Jag tycker det är den attityden som Torgny Johansson, ordförande i Byggettan och kandidat (s) till riksdagen visar som gör att ett maktskifte är av nöden. Det behöver göras "utrensningar" i tjänstemannakåren och i de maktstrukturer vi har i landet idag. http://tv4.se/nyheter/489295.html
Man kunde, om man hade en paranoid läggning, få för sig att du startar dessa politiktrådar med en agenda. Vp-forum når en stor publik, och du kanske vill vara med och påverka valet.
I så fall når du också ut med ditt budskap i samma utsträckning, eller hur !!??
Citat från: D_Sundsvall skrivet 13 september 2006, 23:53:02I så fall når du också ut med ditt budskap i samma utsträckning, eller hur !!??Jo, det är väl bra. Det heter ju "Oberoende vpforum" Men jag är inte forumsägare.