0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
OT:Ardbeg vann ju VM i whiskey så jag tänkte testa en pava. Vilket felköp! spritig -smakar lite som dålig vodka för ett kort ögonblick, bränner på tungspetsen, slår hårt emot gommen! kanske inte så konstigt (den är ju 46%-ig) normalt brukar jag föredra att inte ha några droppar vatten i whiskey'n men denna blev genast mycket intressantare! dock inte lika smaskens som en double matured Talisker eller klassiska Laphroaig
Citat från: Paxmax skrivet 09 september 2006, 00:45:59OT:Ardbeg vann ju VM i whiskey så jag tänkte testa en pava. Vilket felköp! spritig -smakar lite som dålig vodka för ett kort ögonblick, bränner på tungspetsen, slår hårt emot gommen! kanske inte så konstigt (den är ju 46%-ig) normalt brukar jag föredra att inte ha några droppar vatten i whiskey'n men denna blev genast mycket intressantare! dock inte lika smaskens som en double matured Talisker eller klassiska LaphroaigFortsätter på ditt OT, älskare av single malt som jag är: Prova Glenmorangie om du inte gjort det, du lär inte bli besviken!